تفاهم‌ نامه توسعه خط ۴ متروی تبریز تا فرودگاه بین المللی شهید مدنی امضا شد

1403/11/17 - 15:21 - کد خبر: 130642 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به برنامه ریزی برای سهولت دسترسی شهروندان به فرودگاه بین المللی تبریز گفت: این تفاهم نامه با همکاری عملیاتی و فنی در ادامه طراحی توسعه خط ۴ به فرودگاه بین المللی تبریز تا مرحله اجرای این پروژه به صورت تراموا به طول حدود ۳/۵ کیلومتر ایستگاه‌ مربوط به داخل سایت فرودگاه طبق مطالعات پایه توسط مشاور سازمان انجام شده است و در برنامه ریزی کلان شهری جزو تصمیمات بنیادی مدیریت شهری تلقی می شود.

به گزارش نصر، یعقوب وحیدکیا افزود: مسیر تراموا به موازات بلوار شهید بابایی یا از محدوده پارک بزرگ ، به طول ۳/۵ تا ۴ کیلومتر خواهد بود و حداقل سه ایستگاه در مسیر و دو ایستگاه در داخل فرودگاه، یکی در قسمت جنوبی غربی میدان اصلی و دیگری در قسمت سالن فرودگاه حجاج پیش بینی می‌شود که تدقیق این ایستگاه‌ها پس از اتمام مطالعات و بررسی هم پوشانی بخش‌های تخصصی، مشخص خواهد شد.
وی ادامه داد: طول مسیر خط۴ مترو از یوسف آباد (انتهای مسیر) تا میدان آذربایجان (ابتدای مسیر) ۱۵.۴ کیلومتر به دلیل ضرورت اتصال کلیه شبکه‌های حمل و نقل برونشهری به درون شهری به وسیله پایانه‌های مسافری هوایی، زمینی و ریلی مدیریت شهری تصمیم به توسعه حمل و نقل ریلی سبک به صورت تراموا به فرودگاه بین المللی تبریز کرده و در سال ۱۳۹۸ پس از تغییر هندسه مسیر خط ۳ ادامه کریدور خط ۴ (تراموا) به سمت فرودگاه مصوب شد.
وحیدکیا تصریح کرد: مطالعات توسعه خط ۴ با ابلاغ سازمان حمل و نقل ریلی توسط شرکت مهندسین مشاور عمران محیط آغاز شد.
گفتنی است، در راستای اجرای سند چشم انداز ۲۰ ساله گام دوم انقلاب، در بخش حمل و نقل ابلاغی مقام معظم رهبری و در راستای همکاری مشترک شهرداری تبریز با سایر ارگان‌های بخش حمل و نقل، تفاهم نامه همکاری سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز و اداره کل فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز امضا شد.
انتهای پیام/
تفاهم‌ نامه توسعه خط ۴ متروی تبریز تا فرودگاه بین المللی شهید مدنی امضا شد نصر

ثبت نظر

نمایش 5 نظر

پاسخ   فاییز   2 روز پیش  

سلام خوشحال میشیم درباره املاکی که در مسیر طرح مترو قرار گرفتند هم گزارشی تهیه فرمایید تا زودتر تعیین تکلیف بشوند .منتظر خبر های خوش هستیم🙏🏻

پاسخ   مهدی   2 روز پیش  

با توجه به اینکه مترو هزینه های زیادی دارد و زمان بر است لذا راه اندازهی ترن چرخ لاستیکی متصل به شبکه برق و احداث نیرو گاه های خورشیدی می تواند بسیاری از مشکلات شهرهای بزرگ وحتی کشور از جمله آلودگی هوا کمبود بنزین و گاز را حل کند.

پاسخ   نادر   2 روز پیش  

با توجه به اینکه مناطق پر جمعیت شهر خصوصاً خیابان حجتی
در هیچ یک از خطوط پیش بینی نشده
پس ارزشی ندارد
و همچنان در حد قطار شهر بازی می ماند
بدون مسافر
یعنی اطلاف سرمایه و بیت المال

پاسخ   STtar   2 روز پیش  

چرا ایستگاها را بین مبدا ومقصد را زیاد نمی کنین تا مردم استفاده بکنن مسیر یکه دکان و چهل متری وپاسداران شلوغ ترین و پر تردد ترین منطقه بشمار می رود به داخل شهر

پاسخ   ش.ر   2 روز پیش  

شما فعلا خط یک رو تکمیل کن اون یکی خطها پیش کش
پژوهشیار