فرماندار بیله‌سوار مغان؛

گمرک بیله‌سوار مغان به اداره کل ارتقا یافت

1398/11/06 - 11:45 - کد خبر: 13037 نسخه چاپی

نصر: فرماندار بیله‌سوار مغان از ارتقای گمرک این شهرستان مرزی به اداره کل خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حسن قبادی امروز به خبرنگار افزود: بعد از تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر، این مطالبه به حق شهرستان به نتیجه رسید و گمرک بیله‌سوار که نقش موثری در تجارت بینالمللی استان ایفا می‌کند، به اداره کل تبدیل شد.
وی با اشاره به محاسن تبدیل گمرک بیله‌سوار به اداره کل گفت: با این اقدام مبادلات در گمرک افزایش یافته و موانع برطرف خواهد شد، ضمن اینکه  اشتغال تسهیل و صادرات رونق بیشتری خواهد گرفت.
وی  با تاکید بر لزوم جذب نیروهای بومی در این اداره کل افزود: نباید نیروهای کارگری، اداری، خدماتی و تخصصی معمولی از استان‌ها و شهرهای دیگر  بکارگیری شوند بلکه تا حدامکان از نیروهای بومی استفاده شده و این بکارگیری از طریق برگزاری آزمون استخدامی و رقابت بین داوطلبان دارای شرایط صورت گیرد.
فرماندار بیله‌سوار  همچنین به ضرورت استقرار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در این شهرستان مرزی اشاره کرد و اظهارداشت: طی نشستی که در ماه‌های گذشته با مسوولان وزارت خارجه برگزار شده  شرایط لازم برای استقرار دفتر نمایندگی در شهرستان فراهم شده و این امر ضروری است.
بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است. تنها گمرک بین‌المللی استان اردبیل در این شهرستان واقع می‌باشد.
روزانه هزاران نفر از اتباع جمهوری آذربایجان از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار بین ایران و جمهوری آذربایجان تردد می‌کنند.
انتهای پیام/
گمرک بیله‌سوار مغان به اداره کل ارتقا یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار