سرپرست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی؛

تنها دو درصد روستاییان آذربایجان‌غربی فاقد شبکه آب شرب هستند

1398/11/06 - 11:30 - کد خبر: 13034 نسخه چاپی

نصر: سرپرست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: تنها دو درصد جمعیت روستایی در استان فاقد شبکه آب شرب هستند که این تعداد، کمتر از ۳۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علیرضا رضوی امروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی، ساکن مناطق روستایی بوده و بیش از یک میلیون نفر از این تعداد، از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.
وی اضافه کرد: از دو هزار و ۸۳۸ روستای آذربایجان‌غربی، دو هزار و ۳۹۵ روستا دارای تاسیسات آبرسانی هستند که بیش از ۸۴ درصد کل روستاها را شامل می‌شود.
وی بیان کرد: ۴۴۳ روستای باقی‌مانده نیز از جمله روستاهای کم‌جمعیت در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که برنامه‌ریزی برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز آنان در حال انجام است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی ادامه داد: امسال ۹۰ روستای استان از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شود که از این تعداد ۴۹ روستا در هفته دولت بوده و ۴۱ روستا نیز در دهه فجر برخوردار خواهند شد.
رضوی گفت: برای اجرای طرح‌های آبرسانی به این ۹۰ روستا حدود ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است.
وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، آب شرب سالم و بهداشتی ۱۴ هزار و ۸۹۹ خانوار با ۵۷ هزار و ۳۲۷ نفر جمعیت در سال جاری تامین شده‌است.
بنا به این گزارش، ایام‌الله دهه فجر از روز شنبه هفته آینده آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن ادامه می‌یابد.
همه ساله همزمان با دهه مبارک فجر، طرح‌های عمرانی و اقتصادی در جای جای کشور از جمله آذربایجان‌غربی بهره‌برداری می‌شود.
انتهای پیام/
تنها دو درصد روستاییان آذربایجان‌غربی فاقد شبکه آب شرب هستند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار