فولكولور شناس تبريزى؛

نمايش بهترين بستر براى معرفى "كوراوغلو"

1398/11/06 - 10:26 - کد خبر: 13018 نسخه چاپی

نصر: شاعر ، پژوهشگر و فولكولور شناس تبريزى اجراى نمايش را بهترين بستر و تاثيرگذارترين مديوم براى شناساندن قهرمانان ملى كشور و از جمله معرفى شخصيت برجسته "كوراوغلو" دانست.

به گزارش نصر، على اصغر عزيزپور گفت: سطح مطالعه كتب مرتبط با مفاخر ملى در ميان شهروندان رشد چشمگيرى داشته اما هيچ روشى به اندازه هنرهاى نمايشى نمى تواند قهرمانان ملى را به نسل هاى جديد معرفى كند.
استاد دانشگاههاى تبريز ادامه داد: از صميم قلب خوشحالم كه زندگى ، شخصيت و تاثيرات قهرمانانى مانند "كوراوغلو" براى تماشاى مردم و به ويژه جوانان در قالب هنر فاخر و پوياى تئاتر آماده سازى مى شود.
عزيزپور اضافه كرد: در كشورهاى مختلف، افراد بسيار كم اهميت تر و حتى ساختگى را به واسطه هنر و رسانه در بوق و كرنا مى كنند و از آنها قهرمان مى سازند.وي ادامه داد اين موضوع بايد اهميت قهرمان پرورى را براى مسؤلين فرهنگى و اهالى فرهنگ روشن تر كرده و تلنگرى براى نگاهداشت و پاسداشت قهرمانان ملى باشد.
اين استاد ادبيات همچنين گفت: اجراى نمايش كوراوغلو نشان از عزم جدى هنرمندان براى نشر فرهنگ بومى و ايجاد تفاخر ملى در جوانان دارد.
نمايش "كوراوغلو" به نويسندگى و كارگردانى يعقوب صديق جمالى و تهيه كنندگى هادى زرگرى پور ، اواخر بهمن ماه در تبريز اجرا خواهد شد.
براى اجراى اين نمايش بيش از ١٠٠ هنرمند در شاخه هاى بازيگرى ، هنرورى ، حركات موزون و موسيقى آذربايجانى و عاشيقى بر روى صحنه خواهند رفت.
انتهای پیام/
نمايش بهترين بستر براى معرفى نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار