استاندار اردبیل؛

کارخانه نوآوری در استان اردبیل احداث می‌شود

1398/11/06 - 10:15 - کد خبر: 13012 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: تفاهم‌نامه ایجاد و راه‌اندازی کارخانه نوآوری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری، پارک علم و فناوری اردبیل امضا شده و دانشگاه آزاد اسلامی هم آماده سرمایه‌گذاری در این کارخانه است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو امروز در جلسه شورای اشتغال اردبیل افزود: این کارخانه با هدف توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در استان تاسیس و از طریق ایجاد زنجیره کامل اکوسیستم فناوری مشتمل بر شتاب دهنده‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، تولید بذر، فناوری ساختمان و گیاهان دارویی و فراوری چرم در محل کارخانه چرم مغان به فعالیت می‌پردازد.
وی بیان‌کرد:  راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان اردبیل به عنوان یک کار خلاقانه زمینه فعالیت نخبگان، محققان، اساتید و تحصیل‌کردگان را فراهم کرده و از توانمندی آنها در رونق کسب و کارهای نوآورانه استفاده می‌شود.
او ظرفیت اشتغال‌زایی این کارخانه را دو هزار نفر دانست و افزود: این کارخانه در راستای تحقق شعار سال یعنی  رونق تولید و نیز اشتغال جوانان و بهره‌گیری از سرمایه‌های فیزیکی بلااستفاده دوباره احیا شده و با رویکردی جدید و خلاقانه به چرخه تولید و اشتغال بر می‌گردد.
استاندار اردبیل فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در اشتغال‌زایی را یادآور شد و گفت: باید محصولات این شرکت‌ها تجاری‌سازی شود.
مسعود امامی‌یگانه ،فرماندار اردبیل هم در این جلسه گفت: تاکنون ۷۲ درصد از تعهد اشتغال امسال دستگاه‌های اجرایی این شهرستان محقق شده است.
وی اظهارداشت: سهم این شهرستان ایجاد هشت هزار و ۵۰۰ شغل بود که تاکنون برای بیش از پنج هزار نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.
فرماندار اردبیل افزود: بکارگیری این تعداد در سامانه اشتغال استان بر اساس کد ملی و واحد اشتغال ثبت و مورد راستی‌آزمایی نیز قرار گرفته است.
امامی گفت: رفع مشکل بیکاری بدون سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ممکن نیست و اهتمام همه دستگاه‌ها و بانک‌های عامل در این فرایند ضروری است.
او با اشاره به اقدامات انجام شده و مصوبات ستاد تسهیل در فراهم آوردن زمینه‌های لازم سرمایه‌گذاری و صدور مجوزهای موردنیاز در حداقل زمان ممکن، افزود: هر هفته با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه از واحدهای صنعتی و تولیدی بازدید بعمل می‌آید و فرمانداری آماده حمایت و پیگیری مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران است.
انتهای پیام/
کارخانه نوآوری در استان اردبیل احداث می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار