مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل؛

نرخ طلاق در اردبیل حالت صعودی یافته است

1398/11/06 - 10:00 - کد خبر: 13011 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: نرخ طلاق در استان اردبیل در یک دهه اخیر حال صعودی یافته و از 1.6 در سال 90 هم اکنون به 2.6 در هزار ازدواج در سالجاری رسیده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، شهرام رسولی در گفت وگویی اظهار کرد: نرخ طلاق ثبت شده در این استان به میزان 2.5 در هزار ازدواج بوده که این رقم بیشتر از میانگین کشوری است.
وی به وضعیت طلاق در کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: نسبت ازدواج به طلاق در کشور برابر 3.2 و در استان اردبیل نیز 3.5 می‌باشد که به طور میانگین به ازای هر سه ازدواج ثبت شده یک مورد از آنها به طلاق منجر شده است.
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل افزود: خراسان رضوی، کردستان و اردبیل بیشترین میزان ثبت طلاق به نسبت سهم جمعیت را دارا هستند.
رسولی بیان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری دارای کمترین میزان ثبت طلاق به نسبت سهم جمعیت در کشور هستند.
وی گفت: در کشور 184 هزار طلاق به ثبت رسیده که این تعداد در استان اردبیل 3 هزار و 344 مورد بوده است.
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل یکی از چالش‌های جمعیتی استان اردبیل را زیاد شدن طلاق عنوان و تصریح کرد: به تاخیر افتادن ازدواج چالش اول، ازدیاد طلاق چالش دوم و به تعویق افتادن باروری سه چالش اساسی جمعیتی استان اردبیل است.
رسولی اذعان کرد: در بین خانواده‌ها قبول تک فرزندی و کاهش میل و رغبت به فرزندآوری مشهود است در حالی که باید با برنامه‌های آموزشی خانواده‌ها را ترغیب و تشویق به فرزندآوری و ازدیاد جمعیت خانوارها کنیم تا خانواده کوچک جای خود را به خانواده گسترده بدهد و در کنار آن نارسائی‌های رفاهی و مادی خانواده‌ها نیز رفع شود.
انتهای پیام/
نرخ طلاق در اردبیل حالت صعودی یافته است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار