دكتر رحيم شهرتي فر *

یادداشت/ ورود پول های کثیف به جریان انتخابات

1398/11/06 - 07:54 - کد خبر: 12998 نسخه چاپی

مسئله ورود پول‌های کثیف به جریان انتخابات و هزینه های گزاف یکی از بحث‌هایی است که به یک معضل جدی برای برگزارکنندگان آن تبدیل شده است

هنگامه انتخابات نزدیک است و هشدارها درباره جلوگیری از ورود پول های کثیف  به عرصه انتخابات بیش از هر زمان دیگری مطرح می شود.
اکنون که در این برهه زمانی مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند مشاهده هزینه کرد های میلیاردی توسط برخی نامزد های انتخابات آن هم از چندین ماه مانده به انتخابات توجه مردم را بیش ار بیش جلب کرده است.
وجود دلال های انتخاباتی، وجود برخی خبرگزاری های انتخاباتی ، وجود برخی پیمانکاران انتخاباتی برای مردم بسیار غریب است.
پرسش اینجاست که قرار است به چه درآمد ها و چه سودی در این چهار سال دست پیدا  کنند که هر کدام حاضر به هزینه کرد چند صد میلیون تومانی و گاها میلیارد تومانی هستند.
این در حالیست که رهبر معظم انقلاب در سال 95 ضمن ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات موارد متعددی را در این حوزه مورد اشاره قرار دادند که شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های انتخاباتی و همچنین ممنوعیت فریب و وعده‌های خارج از اختیارات قانونی از مهمترین آنها بود.
اما مردم ما با هوشیاری اوضاع را رصد می کنند، کاندیداهایی که شام و نهار چند صد نفری می دهند، بنرهای آنچنانی چاپ می کنند، ستاد های میلیاردی راه اندازی می کنند قطعا آمده اند تا با رای مردم تجارت کنند و اینها از نظر مردم مردود خواهند بود، این گونه افراد که با دریافت پول های کلان از برخی سرمایه داران این هزینه ها را انجام می دهمد قطعا نماینده سرمایه‌داران و هلدینگ‌های بزرگ و کارخانه‌ها خواهند بود و نه نماینده مردم؛ چراکه توانسته‌اند با این ترفند رای مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جلب کنن اما از نکته غافلند که مردم ما نخواهد گذاشت تا پول جای دموکراسی را بگیرد.

*فعال سياسي و اجتماعي

انتهای پیام/
یادداشت/ ورود پول های کثیف به جریان انتخابات نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار