نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

آزادراه تبریز ـ ارومیه و بزرگراه تبریز ـ ارمنستان دچار محدودیت مالی هستند

1398/02/17 - 14:31 - کد خبر: 1297 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: پروژه‌های آزادراه تبریز به ارومیه و ارمنستان دچار محدودیت مالی هستند.

به گزارش نصر نصر به نقل از فارس، محمدحسین فرهنگی اظهار کرد: پروژه آزادراه تبریز به ارومیه و تبریز به ارمنستان از جمله پروژ‌ه‌های ففال استان می‌باشد ولی منابع مالی محدود باعث تعلل می‌شود.

وی افزود: وضعیت کلی پروژه‌های کشور به علت محدودیت‌های مالی در شرایط خوبی نیستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروژه تبریز به ارمنستان از دو منطقه خواجه و اسپیران احداث می‌شود از این‌رو می‌تواند در توسعه استان نقش مهمی را ایفا کند.

وی کاهش زمان سفر را از مزایای مهم این محور برشمرد و افزود:‌ کاهش ۵۰ کیلومتری فاصله در مقایسه با محور موجود موجب کاهش مدت زمان سفر و صرفه‌جویی در سوخت می‌شود.

فرهنگی با تاکید بر اهمیت این محور در ترانزیت بین‌المللی کالا و مسافر گفت: محور تبریز- اسپیران- آق‌بابا- خاروانا- نوردوز به طول ۱۴۵ کیلومتر، شهر تبریز را به نوار مرزی و کشور ارمنستان متصل می‌کند.

سوژه با عنوان لزوم تسریع در احداث بزرگراه تبریز ارمنستان از جمله سوژه‌های بود که سامانه فارس من  توسط مردم ثبت شده بود. 

سوژه لزوم تسریع در تکمیل آزاد ‌راه تبریز ـ ارومیه از جمله سوژه‌های بود که در سامانه فارس من ثبت شده بود.

آزادراه تبریز ارومیه یکی از طرح‌های بزرگ وزارت راه و شهرسازی به حساب می‌آید که نقش کلیدی درتوسعه محورهای ارتباطی شمال غرب کشور ایفا می‌کند. این طرح در دو بخش ساخت پل میانگذر دریاچه ارومیه و آزادراه شهید کلانتری طراحی شده که بهره‌برداری از آن باعث صرفه جویی در بعد مسافت و زمان خواهد شد. هدف از اجرای این پروژه کاهش خسارت تصادفات جاده‌ای، کاهش اتلاف زمان، کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک وسایل نقلیه، رونق اقتصادی واجتماعی منطقه و توسعه صنعت گردشگری  است..

ضمن تشکر از تلاش‌های مسئولان، تسریع در تکمیل آزاد ‌راه تبریز ـ ارومیه یکی از خواسته‌ها و مطالبات مردم عزیز شمال‌غرب کشور است.

انتهای پیام/

آزادراه تبریز ـ ارومیه و بزرگراه تبریز ـ ارمنستان دچار محدودیت مالی هستند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار