نبرد سپاهان با ماشین سازی در تبریز/

"پیش بازی ماشین سازی و سپاهان"

1398/11/05 - 14:15 - کد خبر: 12965 نسخه چاپی

نصر: تیم ماشین سازی تبریز در اولین دیدار دور برگشت لیگ برتر به مصاف سپاهان اصفهان می رود.

به گزارش نصر، هفته نخست از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس، روز شنبه پنج بهمن ماه با برگزاری چهار دیدار ادامه می‌یابد که در یکی از این مسابقات، سپاهان اصفهان در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی (بنیان دیزل سابق) به مصاف ماشین‌سازی می‌رود.
سپاهان در شرایطی به مصاف ماشین‌سازی می‌رود که در فاز دفاعی تقویت شده و علی‌رغم مصدومیت طولانی مدت پورقاز، اضافه شدن محمد طیبی و مهدی ترکمان، خیال قلعه‌نویی را در خط دفاعی راحت کرده است.
از طرف دیگر اضافه شدن سروش رفیعی و حضور او در کنار بازیکنانی مانند نورافکن، محبی، حسینی و کریمی در میانه میدان سپاهان می‌تواند تنوع تاکتیکی تیم امیر قلعه‌نویی را افزایش دهد.
در فاز هجومی نیز سپاهانی‌ها در نیم‌فصل نخست نشان دادند که از شرایط خوبی برخوردار بوده و حضور بازیکنانی مانند قربانی، شهباززاده و استنلی، دست قلعه‌نویی را برای رسیدن به ترکیب ایده‌آلش را باز گذاشته است.
در آن سو ماشین‌سازی که در نیم‌فصل نخست عملکرد نسبتاً خوبی داشته و با 22 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد، از انگیزه بسیار بالایی در این دیدار برخوردار است. ماشین‌سازی اگرچه در تعطیلات نیم‌فصل دو تن از موثرترین بازیکنان خود را از دست داده و دیگر سامان نریمان‌جهان و احمد زنده‌روح را در اختیار ندارد، اما تیم جوان ویک‌دستی است که در زمین خودش می‌تواند دردسرهای زیادی را برای تیم رقیب به وجود آورد.
تیم میزبان که در تعطیلات نیم‌فصل کادر فنی خود را نیز تغییر داده و احد شیخ‌لاری جایگزین خطیبی شده است، در فاز دفاعی با مشکلات جدی روبه‌رو بوده و دریافت 18 گل در 16 بازی نشانگر ضعف این تیم در خط دفاعی است اما در فاز هجومی  عملکرد قابل قبولی داشته و 17 گل به ثمر رسانده‌ است که آمار متوسطی محسوب می‌شود.
زردپوشان اصفهانی که در نیم‌فصل نخست لیگ برتر بازی‌های دیدنی را به نمایش گذاشتند، تنها سه امتیاز با صدر جدول فاصله داشته و در صورت برد می توانند به صدر جدول موقتا بازگردند.
اما بزرگترین مشکل تیم اصفهانی در این بازی محرومیت مهدی کیانی، هافبک خوب این تیم خواهد بود که باید دید قلعه نویی چه راهکاری برای جایگزینی او به کار خواهد گرفت.
تیم ماشین سازی هم که سرمربی موفق خود یعنی رسول خطیبی را از دست داده  هم می تواند در صورت برد خود را تا رده هفتم جدول بالا بکشد و هم به دیگر تیم تبریزی یعنی تراکتور کمک خواهد کرد تا در صورت برد تیم پرسپولیس به رده دوم جدول صعود کند.
گفتنی است این دیدار از ساعت ۱۵ در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار