نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

قرآن کریم پس از انقلاب از مهجوریت درآمد

1398/02/17 - 11:34 - کد خبر: 1287 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: قرآن کریم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جایگاه کنونی را نداشت و تنها در آرامستان‌ها قرائت می‌شد، به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، قرآن کریم پس از انقلاب از مهجوریت درآمده و فرهنگ قرآنی در کشور حاکم شد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم در همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی با اشاره به عنایات ویژه مقام معظم رهبری به قاریان و حافظان قرآن، بیان کرد: ایشان برای قاریان و حافظان قرآن اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و طبق فرمایشات ایشان باید در کشور ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

وی افزود: هنگام بازدید از روستاهای اطراف تبریز در هر روستا با حدود ۳۰ نفر حافظ قرآن آشنا شدیم.
وی در خصوص اهمیت عمل به مفاهیم قرآن، اظهار کرد: قرائت، حفظ و آشنایی با مفاهیم قرآن باید مقدمه عمل به آن باشد و در صورت عمل نکردن، فایده‌ای ندارد.

آل هاشم با اشاره به اهمیت تربیت کودکان و نوجوانان قرآنی، گفت: امروزه فرزندان قرآنی نه تنها در استان بلکه در سطح کشوری و بین‌المللی نیز افتخار می‌آفرینند.

همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، برخی از مسئولان، حافظان و قاریان قرآن در سال ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار و در ادامه این مراسم قاریان نخبه استانی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرده و در پایان از برگزیدگان قرآنی تجلیل شد.

انتهای پیام/

قرآن کریم پس از انقلاب از مهجوریت درآمد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار