شهردار اردبیل خبرداد:

گسترش بازارچه‌های محلی میوه و تره بار در اردبیل

1398/11/03 - 16:15 - کد خبر: 12861 نسخه چاپی

نصر: شهردار اردبیل گفت: با هدف ساماندهی وانت‌بارها در سطح شهر اردبیل که اقدام به فروش میوه می‌کنند، راه‌اندازی بازارچه‌های محلی میوه و تره‌بار در دستور کار شهرداری اردبیل است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حمید لطف‌اللهیان شامگاه دوم بهمن در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: طرح ساماندهی وانت‌بارها که از سوی اعضای شورای شهر تهیه و تدوین شده حرکتی جدی در حل معضل ترافیک شهری و نازیبائی سیمامنظر شهری به خاطر فعالیت وانت‌بارها و نیسان‌هاست که هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ساماندهی این امر تنها شهرداری وظیفه و رسالت برعهده ندارد و سایر نهادها نیز باید به کمک شهرداری بیایند.
وی ادامه داد: قرار است در این زمینه  کارگروه عملیاتی شکل گیرد تا امکان ساماندهی و رفع سریع این معضل فراهم آید.
شهردار اردبیل افزود: آمار دقیقی از وانت‌بارها و نیسان‌های سیار و فروشنده میوه و تره‌بار در سطح شهر اعم از بومی و غیربومی داریم بطوریکه با همکاری پلیس راهور و مجموعه قضائی به راحتی می‌توان در کوتاهترین زمان نسبت به ساماندهی این حوزه اقدام کرد.
لطف‌اللهیان اصلی‌ترین مسئولیت شهرداری در این زمینه را ایجاد و راه‌اندازی بازارچه‌های محلی دانست و بیان کرد: ما قرار نیست برای هر وانت‌بار محلی را در نظر گرفته و توقع آنها را در این زمینه بالا ببریم بلکه راه‌اندازی بازارچه محلی که نمونه آن در شهرک سیناست از برنامه‌های اصلی و اساسی ماست.
وی گفت: در این بازارچه فروشندگان میوه و تره‌بار می‌توانند غرفه‌هایی را با قیمت پائین دریافت کرده و نسبت به خرید و فروش میوه و تره‌بار اقدام کنند.
شهردار اردبیل ادامه داد: ما با جدیت و در قالب کارگروه تخصصی ساماندهی این موضوع را در دستور کار قرار دادیم تا با تجربه‌ای که در ساماندهی دستفروشان و همچنین به حداقل رساندن نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر داریم به سرعت بتوانیم به شکل فرابخشی و با همراهی سایر نهادها این معضل را نیز رفع کنیم.
به گزارش ایسنا، لطف‌اللهیان تصریح کرد: به هیچ وجه ما قادر نیستیم برای این وانت‌بارها زمینی را در نظر گرفته و دروازه مشگینی دوم با معضلات مختلف ترافیکی و اجتماعی شکل دهیم و قطعا با همراهی سرمایه‌گذاران نیز می‌توانیم در احداث بازارچه‌های محلی در پنج منطقه شهر اردبیل اقدامی اساسی در این خصوص انجام دهیم.
انتهای پیام/
گسترش بازارچه‌های محلی میوه و تره بار در اردبیل خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار