خبر/

تجربه موفق محک از همکاری با موسسه تسکین/ ضرورت توجه به حمایت از موسسات بومی داوطلب در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان

1398/11/03 - 13:10 - کد خبر: 12828 نسخه چاپی

نصر: مدیر دفاتر شهرستان‌های موسسه محک از تجارب این موسسه درتوانمندسازی و همکاری با موسسات حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در شهرستان ها و موفقیت‌های بدست آمده در این راستا گفت و همکاری با موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تسکین در تبریز را از تجارت موفقیت آمیز عنوان کرد.

به گزارش نصر ، شیرین صدیق نژاد در تشریح این مهم که فعالیت های موسسه محک از سال 1370 تا 85 معطوف به پوشش و حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تهرانی و شهرستان‌ها در بیمارستان‌های تهران بود، گفت: طی این سالها تمامی بیماران برای دریافت هر نوع خدمات حمایتی نیازمند حضور در تهران بودند که برای جلوگیری از آسیب های ناشی از مهاجرت، جلوگیری از فروپاشی اقتصادی خانواده، حفظ امنیت شغلی پدر و یا والدین، احساس امنیت روانی کودک و خانواده در فرهنگ بومی و حفظ کانون خانواده، موسسه محک را بر آن داشت تا با اتکا به گروه های داوطلب خدمات خود را در شهرستان ها توسعه دهد.
وی افزود: تعداد کودکان تحت حمایت موسسه محک در شهرستان‌ها در سال 85، 28 درصد بوده که با توسعه همکاری با موسسات داوطلب شهرستان‌ها این میزان حمایت از کودکان در سال 97 به 60 درصد افزایش یافته است.
صدیق نژاد با اشاره به اینکه عدم شناخت فرهنگ شهرستان‌ها، عدم شناخت خیران و خطرات و مشکلات برای شعب و نمایندگی‌ها وجود داشت، اظهار داشت: طی یک برنامه پنج ساله استراتژیک مصوب شد تا موسسه محک فعالیت های خود را در شهرستان ها برون سپاری کرده و با همکاری موسسات محلی اقدامات لازم را پیش ببرد که در این راستا همکاری و عقد تفاهم نامه با موسسه تسکین در تبریز نیز در مرداد ماه سال 98 انجام شد.
مدیر دفاتر شهرستان‌های موسسه محک تعداد کودکانی که از ابتدای فعالیت محک در بیمارستان کودکان تبریز تاکنون مورد حمایت‌های همه جانبه قرار گرفته اند را هزار و 329 کودک عنوان کرد که  در حدود 11 میلیارد ریال برای هزینه های درمانی از محل کمک های مردمی محک به آنان پرداخت شده است.
وی در ادامه افزود: اما همکاری با موسسه تسکین باعث شد تا از ابتدای سال 98 تاکنون نزدیک به 500 کودک مورد حمایت در بیمارستان کودکان تبریز افزایش یافته و در حدود 22 میلیارد ریال برای هزینه های درمانی آنان پرداخت شده است.    
صدیق نژاد یادآور شد: فعالیت درخشان موسسه تسکین در بیمارستان کودکان تبریز مهمترین محرک برای عقد همکاری محک با این موسسه در تبریز بود و تسکین طی هفت ماه سال جاری 15 درصد هزینه درمانی 500 کودک مبتلا به سرطان را به مبلغ شش میلیارد ریال پرداخت کرده که این مهم جز به همت یاوران و مدیران خیراندیش این استان صورت نمی گرفت.
مدیر دفاتر شهرستان‌های موسسه محک با اشاره به تجارب موفقیت آمیز در همکاری با تسکین گفت: این همکاری زمینه ارائه شايسته‌ترين خدمات در محل زندگی به کودک و خانواده آنها را فراهم آورده و از سوی دیگر استحکام نهاد خانواده و امنیت شغلی والدین به واسطه جلوگيري از مهاجرت و به دنبال آن تأمین امنيت رواني كودك و ديگر اعضاي خانواده بیش از پیش فراهم شده است.
وی همچنین دیگر دستاوردهای این همکاری را فراگيري و يكپارچه‌سازي خدمات مؤثر و همه‌جانبه برای فرزندان اين سرزمين عنوان کرد.
شیرین صدیق نژاد ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد بهبود تمامی کودکان مبتلا به سرطان بوده و آن را به جشن بنشینیم و شاهد کنترل این بیماری در کودکان این سرزمین باشیم.

انتهای پیام/
تجربه موفق محک از همکاری با  موسسه تسکین/ ضرورت توجه به حمایت از موسسات بومی داوطلب در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار