به گزارش نصر، "هوشنگ پاکدل" مدیر پروژه تونل مرموز در گفتگو با نصر در رابطه با گزارش منتشر شده با عنوان"تونل زمان" گفت: اخیرا گزارشی در رسانهها تحت عنوان تونل زمان منتشر شده است، این تونل در انتهای مسیر خطوط ریلی راه آهن میانه بستان آباد به تبریز مطرح شده است، در سال ٩٠-٩١ مسئولیت اجرای پروژه های ریلی در کشور را داشتم و پروژه فوق جز پروژه های اولویت دار من بود، در آن زمان با "مسعود پزشکیان" طی جلساتی در دفتر وزیر راه و شهرسازی داشتیم که بودجه اعتباری پروژه را در آن سال سه برابر کردیم و به موجب این افزایش بودجه قطعه اول اجرایی شد.
وی ادامه داد: تمامی قطعات را آماده و در فاز اول عملیات را با شدت آغاز کردیم در حالی که این پروژه در حال پایان کار بود خبری آوردند که مسئولین استان جلوی آن پروژه را گرفته و تعطیل کردند مرحوم اشرفنیا در آن زمان معاون عمرانی استانداری بود که طی تماس تلفنی با وی صحبت کردم و قرار شد طی جلساتی مشکلات موجود را حل کنیم تا پروژه ادامه یابد در یکی از جلسات متوجه شدیم که عمدهترین مشکل این است که چرا به فاصله ۲۵ متری اتوبان شهید کسایی در بالا دست این مسیر رد شده و به ایستگاه راه آهن فعلی میرود.
پاکدل اضافه کرد: مشکل دیگری که مطرح شده بود گفتند خطوط ریلی که ایجاد میکنید باعث محدودیت دسترسی و خطوط ریلی را محدود میکند در آن جلسه گفتم اینجا شهر من است و من سعی میکنم اینجا را به صورت طراحی خاص رو گذرهای چند صد متری و در تقاطع با ورودی ورزشگاه یادگار امام طرح ویژه شیشه ای (قطار از درون گالری شیشهای رد شود) و زیبایی خاصی داشته باشد متاسفانه بعد از مطرح کردن بسیار در جلسات و ارائه راه حل برای مشکلات پافشاری استان باعث شد پروژه متوقف شود و منجر شد به اینکه به شرکت مجموعه طراح گفتم کلیپی از مسیر به صورت سه بعدی آماده کرده و آن را به مسئولین استانی نشان دهیم.
وی اضافه کرد: پس از طرح آن کلیپ متاسفانه مسئولین قانع نشدند البته برخی مشکلات فنی از جمله ارتفاع خاک ریز و غیره را مطرح میکردند که همه آنها قابل حل بود نهایتاً این پروژه مسکوت ماند و پس از آن آقای وزیر حکمی به من دادند که به عنوان مجری بزرگترین پروژه طرح فرودگاه امام خمینی را عهده دار شدم و مسئولیت من از این پروژه خارج شد و به همان شکل ماند و هیچ فردی آن را پیگیری نکرد و مسیر مسکوت و پروژه تعطیل شد.
وی خاطرنشان کرد: بعد از سالها دیدم که کسی نمیخواهد این پروژه تکمیل شود و با استاندار وقت جلسهای داشته و موضوع را به ایشان طرح و خواستار ادامه پروژه را داشتم که نهایتاً با آقای پورمحمدی نیز جلسهای داشتم و قرار بود که ایشان موضوع را پیگیری کنند در آن زمان در شورای شهر آقای اشرفنیا گفتند باید مسیر به صورت زیرزمینی اجرا شود در حالی که اجرای آن با اشکالات زیاد و مشکل فنی جدی دارد؛ طرح کاملاً ملغی شد.
وی اضافه کرد: خسارت هنگفتی برای این پروژه متحمل شد و در صورت اجرای این پروژه در آن زمان هزینه قابل مدیریت بود.
پاکدل گفت: یکی دیگر از مشکلات این پروژه به دلایل اینکه از داخل پادگان و محوطههای خاص و امنیتی عبور باید داده میشد کلاً از این پروژه چشم پوشی کردند امیدوارم که استان بتواند این پروژه را تعیین کند تعیین تکلیف کند تا این مسیر به نقطه واقعی خود ایستگاه مرکزی راه آهن آذربایجان برسد.
انتهای پیام/