معاون وزیر امور اقتصاد؛

روند سرمایه گذاری خارجی در کشور مطلوب است

1398/11/02 - 16:52 - کد خبر: 12748 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: روند سرمایه گذاری خارجی در کشور با وجود تحریم های ظالمانه و کارشکنی های دشمنان، مطلوب است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «سیدعلی محمد موسوی» روز چهارشنبه در پایان سفر به ساوه و دیدار با متولیان سرمایه گذاری خارجی در شهر صنعتی کاوه که در اتاق بازرگانی برگزار شد به خبرنگاران،‌ گفت:‌ امسال میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و طرح های متعددی در بخش های صنعتی با استفاده از این ظرفیت به نتیجه رسید.
وی افزود: به دلیل فشارهایی که روی برخی کشورها برای ممانعت از سرمایه گذاری در ایران وارد می شود، نوع و ماهیت سرمایه گذاری ها متفاوت از قبل شده اما در مجموع روند موفقی در این خصوص داریم و به زودی آمار و اطلاعات دقیق توسط وزیر اقتصاد و دارایی در رسانه ها اعلام خواهد شد.
موسوی گفت: امروز برای شنیدن مشکلات سرمایه گذاران خارجی در شهرستان ساوه جلسه ای تشکیل دادیم و مهمترین مشکلات از جمله انتقال ارز،‌ مسائل گمرکی و مالیاتی از سوی تولیدکنندگان مطرح شد که برای رفع آنها با سایر مراجع از جمله بانک مرکزی رایزنی خواهیم کرد. 
معاون وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ساوه دارای موقعیتی بسیار عالی برای فعالیت و سرمایه‌گذاری خارجی است، افزود:‌ آمارها نشان می دهد که جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این شهرستان به نحو مطلوبی انجام شده است.
موسوی گفت: استراتژی وزارت اقتصاد و دارایی جذب سرمایه گذاری های خارجی است زیرا در کشور مزیت های مهمی از جمله منابع و مواد اولیه و نیروی انسانی توانمند وجود دارد.
وی اظهار داشت: به طور میانگین هر ماه حدود ۳۰ طرح سرمایه گذاری داخلی و خارجی در وزارت اقتصاد و دارایی مصوب می شود.
 رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی و نیز حفظ سرمایه گذاران موجود در اولویت مسئولان کشور به خصوص وزارت اقتصاد و دارایی قرار دارد.
وی گفت: حل ریشه ای موانع و مشکلات شرکت ها و تولیدکنندگان برای سهولت در جذب سرمایه های خارجی با همکاری دولت و مجلس از برنامه های در دستور کار این وزارتخانه است.
معاون وزیر اقتصاد همراه با استاندار مرکزی و سایر مسئولان ذیربط از ۲ شرکت تولیدی که با مشارکت سرمایه گذاران خارجی در شهر صنعتی کاوه مشغول فعالیت هستند،‌ بازدید کرد.
شهرستان ساوه با بهره مندی از چهار شهر و ناحیه صنعتی و افزون بر ۵۵۰ کارخانه از قطب های صنعت کشور محسوب می‌شود.
انتهای پیام/
 روند سرمایه گذاری خارجی در کشور مطلوب است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار