معاون وزیر صمت خطاب به استاندار:

تنها 19 درصد منابع تخصیص داده شده را جذب کرده اید/ رتبه بیست و دوم آذربایجان شرقی در جذب منابع

1398/11/01 - 12:50 - کد خبر: 12615 نسخه چاپی

نصر: معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت های عظیم صنعتی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: متأسفانه تبریز و آذربایجان شرقی بسیار کمتر از حد انتظار عمل کرده و رتبه این استان در جذب منابع در کشور بیست و دوم بوده و حدود 19 درصد منابع تخصیص داده شده را جذب کرده است.

به گزارش خبرنگار نصر، سعید زرندی پی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور ویژه است و در سال گذشته چند طوفان اقتصادی را گذراندیم، اما همدلی ها و نگاه های جدید به موضوع کمک کرد از این بحران ها گذر کنیم.
وی افزود: این همدلی برای رفع مشکلات در آذربایجان شرقی وجود دارد و غنیمتی برای کشور است.
زرندی ستاد تسهیل را مرکز سیاست گذاری راهبردی صنعت کشور دانست و تاکید کرد: اختیارات بیشتری باید به استان ها تفویض شود و ما در چارچوب جدید این ستاد این موارد را پیش بینی کرده ایم. جایگاه قانونی ستاد تسهیل ویژه و بالاست و وزارت صنعت برنامه‌ریزی جهت افزایش اختیارات و تاثیرگذاری آن را در برنامه دارد.
وی هماهنگ شدن دستگاه های مربوط در امور تولید را ضروری خواند و گفت: صنعت فقط در وزارت صمت نیست و ما بایستی با سیستم های بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی، محیط زیست و گمرک هماهنگی نزدیکی داشته باشیم.
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت در ادامه به انتقادات از عدم همراهی مناسب سیستم بانکی با بخش تولید اشاره کرد و اظهار داشت: انصافا سیستم بانکی تاکنون همراهی مناسبی با ما داشته و باید به مشکلات بانک ها هم توجه کرد که در سال های اخیر سیستم بانکی مشکلات سختی را تحمل کرده است.
زرندی به ظرفیت های عظیم صنعتی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: متأسفانه تبریز و آذربایجان شرقی بسیار کمتر از حد انتظار عمل کرده و رتبه این استان در جذب منابع در کشور بیست و دوم بوده و حدود 19 درصد منابع تخصیص داده شده را جذب کرده است.
وی ادامه خطاب به استاندار آذربایجان شرقی خواستار توجه بیشتر به این موضوع شد و افزود: این استان با توجه به ظرفیت های بزرگی که دارد باید در جذب تسهیلات رونق تولید هم جزو استان های پیشگام باشد و پیشنهاد می کنم روش های جدیدی را در دستور کار قرار دهید تا آذربایجان شرقی در جذب منابع و تسهیلات عملکرد قابل قبول تری داشته باشد.
انتهای پیام/
 تنها 19 درصد منابع تخصیص داده شده را جذب کرده اید/ رتبه بیست و دوم آذربایجان شرقی در جذب منابع محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار