کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی خبر داد:

کاهش شدید دما از هفته آینده در آذربایجان‌غربی

1398/11/01 - 12:15 - کد خبر: 12600 نسخه چاپی

نصر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش شدید دما از شنبه آینده در استان گفت: این کاهش تا ۶ درجه سانتی‌گراد بوده و پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در برخی شهرستان‌ها به کمتر از منفی ۱۰ درجه برسد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مهدی کریمی امروز در گفت وگو با خبرنگار افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز شهرستان چالدران با دمای منفی ۹ درجه سانتی‌گراد، سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود و دمای ارومیه نیز به منفی سه درجه سانتی‌گراد رسید.
وی اضافه کرد: در این مدت پلدشت با چهار درجه سانتی‌ گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی لقب گرفت که این رقم نیز در روزهای آینده کاهش خواهد یافت.
وی از فعالیت سامانه بارشی جدید طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در آذربایجان‌غربی خبر داد و بیان کرد: این سامانه تا روز شنبه فعال بوده و با خروج آن، هوای سرد بر استان حاکم می‌شود.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه روز گذشته نیز شاهد بارش برف در استان بودیم به طوری‌که بیشترین بارش به میزان هفت سانتی‌متر از پیرانشهر گزارش شد.
بنا به این گزارش، آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.
آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و از اواسط پاییز تا اواسط بهار شاهد هوای سرد در این استان هستیم.
انتهای پیام/
کاهش شدید دما از هفته آینده در آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار