چگونه با استفاده از پیامک، نرخ تبدیل فروش را افزایش دهیم؟

1403/09/14 - 10:43 - کد خبر: 125837 نسخه چاپی

نصر: آیا از اهمیت تحلیل نتایج کمپین‌های بازاریابی برای کسب‌وکار خود، باخبر هستید؟ معیارهایی همچون نرخ تبدیل به شما در آنالیز داده‌های مارکتینگ کمک می‌کنند.

به گزارش نصر، در این مطلب، به نحوۀ افزایش نرخ تبدیل با پیامک تبلیغاتی می‌پردازیم.

نرخ تبدیل چیست؟
نرخ تبدیل (Conversion Rate) یک معیار برای اندازه‌گیری و تحلیل نتایج کمپین‌های تبلیغاتی است. این نرخ در حقیقت، درصدی از مخاطبان شما را در اولویت قرار می‌دهد که فعالیت مد نظرتان را در وب‌سایت، اپلیکیشن، شبکۀ اجتماعی و… شما به اتمام رسانده‌اند. برای محاسبۀ نرخ تبدیل جهت تحلیل نتایج کمپین تبلیغات پیامکی خود، می‌توانید از فرمول موجود در تصویر زیر استفاده نمایید:


 
شایان ذکر است که نرخ تبدیل، می‌تواند با در نظر گرفتن کاربرانی اندازه‌گیری شود که فعالیت مد نظر شما را انجام داده‌اند. به عبارتی، می‌توانید از تعداد اشخاصی که محصول منتخب‌تان را خریده‌اند، در وب‌سایت شما ثبت نام کرده‌اند، روی تبلیغات‌تان کلیک کرده‌اند و یا هر فرآیند دیگری که به‌نظر شما ایشان را به «مشتری» یا «مخاطب» مخصوص کسب‌وکارتان تبدیل می‌کند را انجام داده‌اند، برای محاسبۀ نرخ تبدیل استفاده نمایید.

مزایای محاسبۀ نرخ تبدیل
شاید برای شما چنین سؤالی پیش آمده باشد: محاسبۀ نرخ تبدیل چه سودی برای کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکارها دارد؟ در این‌جا به برخی از دلایل و مزایای محاسبۀ نرخ تبدیل در مارکتینگ اشاره می‌کنیم:
بررسی میزان تأثیرگذار بودن کانال بازاریابی تبلیغات مد نظر
یافتن فرصت‌هایی برای گسترش مارکتینگ
کمک به تعیین اهداف واقع‌گرایانه
افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
و…

استراتژی‌های افزایش نرخ تبدیل با پیامک
پس از خرید پنل اس ام اس و شروع بازاریابی پیامکی، می‌توانید به سراغ پیاده کردن استراتژی‌های افزایش نرخ تبدیل پیامکی بروید.
ارائۀ پیشنهادات جذاب
یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای هدایت ترافیک به وب‌سایت یا فروشگاه‌تان، ارسال پیامک‌های تأثیرگذار به مخاطبان است. این اس ام اس‌ها می‌توانند شامل یکی از موارد زیر باشند:
تخفیفات ویژه
هدایا
کدهای تخفیف
استفاده از یکی از این موارد برای کسب‌وکارتان سودآور خواهد بود؛ چرا که این موارد هم ترغیب‌کننده هستند و هم می‌توانید به آسانی، تعداد افرادی که آن‌ها را دیده و استفاده کرده‌اند را محاسبه کنید. با استفاده از تعداد اشخاص به‌دست آمده و تعداد افراد کل، نرخ تبدیل را اندازه بگیرید تا در کمپین‌های تبلیغاتی بعدی از آن استفاده کنید.

ایجاد حس فوریت و محدودیت زمانی
با بهره‌گیری از کلیدواژه‌های ایجاد فوریت و محدودیت زمانی، می‌توانید به افزایش نرخ تبدیل با پیامک بپردازید. برخی از این کلیدواژه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:
«فرصت محدود»
«فوراً»
«فقط تا آخر امشب»
«موجودی محدود»
«آخرین لحظات تخفیف…»
و…
مخاطبان شما با دیدن پیامک‌های تبلیغاتی که در متن خود چنین کلماتی دارند، احساس می‌کنند که لازم است هرچه سریع‌تر به دعوت به اقدام (CTA) شما پاسخ و فعالیتی که خواسته‌اید را انجام دهند. به همین آسانی، می‌توانید به افزایش نرخ تبدیل با پیامک تبلیغاتی بپردازید.

تعامل با مخاطب
مخاطبان شما برای کلیک روی لینک‌ها، سفارش محصولات، تهیۀ خدمات و دیگر تعاملات با کسب‌وکارتان، به دیدن تلاشی از سمت شما احتیاج دارند. اهمیت تعامل با مخاطب در افزایش نرخ تبدیل با پیامک بسیار بالا است؛ چرا که تنها مخاطبی به مشتری وفادار شما تبدیل خواهد شد که به برند شما احساس نزدیکی می‌کند. برای برقراری ارتباط با مخاطبان و افزایش تعامل برندتان با ایشان از طریق یک پنل اس ام اس و امکانات آن، می‌توانید سراغ موارد زیر بروید:
استفاده از نظرسنجی‌ها
راه‌اندازی مسابقۀ پیامکی
قرعه‌کشی و اهدای هدایا و جوایز
پاسخگویی سریع به مشتریان با فعال‌سازی منشی پیامکی
و…

استفاده از صفحات فرود هدفمند
لازم است که لینک صفحاتی که در هر کمپین پیامکی، مشتری‌تان را به آن‌ها هدایت می‌کنید، هدفمند باشند. با ایجاد صفحات فرود (Landing Page) اختصاصی برای هر کمپین پیامکی، می‌توانید نرخ تبدیل با اس ام اس را به‌درستی محاسبه کنید.
همچنین، برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) با پیامک، بهتر است که صفحات سایت‌تان که ممکن است تبدیل در آن‌ها صورت بگیرد را از هر لحاظ بهینه‌سازی نمایید تا فرآیند مد نظرتان راحت و به‌سرعت انجام شود.

پیگیری نتایج و بهبود مستمر
همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، استفاده از نرخ تبدیل به شما کمک می‌کند که میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی خود را اندازه‌گیری نمایید. در ادامه، با تحلیل نتایج و درصدی که به‌دست آورده‌اید، می‌توانید کمپین‌های پیامکی بعدی را به بهترین نحو راه‌اندازی کرده و به افزایش نرخ تبدیل با اس ام اس بپردازید. برای انجام این کار به بهترین نحو، می‌توانید موارد زیر را در کمپین خود رعایت نمایید:
استفاده از ابزارهای تحلیل برای اندازه‌گیری عملکرد کمپین‌های پیامکی
اصلاح استراتژی‌های بازاریابی پیامکی بر اساس نتایج به‌دست‌آمده
بازاریابی پیامکی: کانالی برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل
یکی از روش‌های محبوب مارکتینگ برای کسب‌وکارها، استفاده از بازاریابی پیامکی است. ارسال پیامک انبوه یک راه مطمئن و دقیق برای افزایش نرخ تبدیل برندها محسوب می‌شود. برای شروع بازاریابی پیامکی برای افزایش نرخ تبدیل، کافی است مراحلی که در ادامه آمده‌اند را به‌درستی طی کنید.

خرید پنل پیامکی
سامانه‌های ارائه‌دهندۀ خدمات ارسال اس ام اس انبوه، به شما کمک می‌کنند که برای مخاطبین خود پیامک تبلیغاتی ارسال کرده و آن‌ها را به تهیۀ خدمات خود تشویق کنید. پس از ثبت نام در یکی از این سامانه‌ها، مثلاً ملی پیامک، سایت شما را به صفحۀ خرید یک پنل اس ام اس برای کسب‌وکارتان هدایت خواهد کرد. در این صفحه، کافی است پنلی که مطابق نیازهای برندتان تعبیه شده است را انتخاب کرده و مراحل خرید پنل اس ام اس خود را با موفقیت پیش ببرید.


 
فعال‌سازی پنل و استفاده از امکانات
فعال‌سازی پنل اس ام اس به زمان زیادی احتیاج ندارد. خیلی زود، می‌توانید برای کاربران مد نظرتان پیامک انبوه ارسال کنید و نرخ تبدیل کسب‌وکارتان را افزایش دهید. برای انجام این کار، می‌توانید از امکانات گوناگون پنل اس ام اس ملی پیامک استفاده کنید.
در جدول زیر، تعدادی از امکانات پنل پیامکی و نحوۀ افزایش نرخ تبدیل با استفاده از آن‌ها برای شما آورده شده است:
امکانات پنل اس ام اس
نحوۀ افزایش نرخ تبدیل

ارسال سریع پیامک انبوه
افزایش تعداد افرادی که پیامک تبلیغاتی شما را دیده‌اند، باعث افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریانی می‌شود که مستقیماً نرخ تبدیل را افزایش می‌دهند.

ساختن لیست مخاطبین هدفمند
با شناخت دقیق مخاطبان، پیامک تبلیغاتی هدفمندتری برای ایشان ارسال می شود و احتمال تبدیل‌شان به مشتری، افزایش می‌یابد.

شخصی‌سازی پیامک‌ها و لیست مخاطبان
شخصی سازی اس ام اس‌ها بر اساس ویژگی‌های هر گروه یا فرد، منجر به برقراری ارتباط نزدیک با مخاطب و در نتیجه، افزایش نرخ تبدیل می شود.

زمان‌بندی ارسال اس ام اس تبلیغاتی
ارسال پیامک در زمان مناسب، احتمال مشاهده و پاسخگویی مخاطب را افزایش داده و در نتیجه نرخ تبدیل را بهبود می بخشد.

لینک ترکر
اندازه‌گیری تعداد افرادی که روی لینک‌های ارسالی شما در متن پیامک تبلیغاتی کلیک کرده‌اند، می‌تواند دقت محاسبۀ نرخ تبدیل را بهبود بخشد.

انتقال ترافیک
انتقال داده‌ها و ترافیک افرادی که از طریق لینک‌های پیامکی وارد وب‌سایت‌تان شده‌اند به صفحات مد نظرتان، محاسبۀ نرخ تبدیل را راحت‌تر می‌کند.

نتیجه‌گیری
بیشتر کسب‌وکارها هنگام راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی بر اساس افزایش نرخ تبدیل، به سراغ مواردی می‌روند که فروش محصولات و خدمات را افزایش می‌دهند. نقش پنل اس ام اس و پیامک انبوه تبلیغاتی در افزایش فروش در سال‌های اخیر، انکارناپذیر است. تنها کافی است که پنل اس ام اس برندتان را همین امروز تهیه کرده و استراتژی‌های گوناگون بازاریابی پیامکی را در کمپین‌های خود پیاده‌سازی نمایید. به‌زودی خواهید دید که نرخ تبدیل‌تان چند برابر می‌شود!
انتهای پیام/
چگونه با استفاده از پیامک، نرخ تبدیل فروش را افزایش دهیم؟ نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار