سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال؛

کشورهای اطراف علیه ما رای دادند؛ از حق و عزت‌ ایران دفاع می‌کنیم

1398/10/30 - 14:45 - کد خبر: 12533 نسخه چاپی

نصر: سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: تاج در هیات رییسه ای‌اف‌سی تنها یک رای دارد ولی کشورهای اطراف، علیه ما رای دادند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ابراهیم شکوری در حاشیه مجمع کمیته ملی المپیک درباره محرومیت تیم ملی ایران از میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: بارها اعلام کردیم خبرهای رسمی را از طریق تارنمای فدراسیون بخوانید. خبر عدم میزبانی تیم ملی تا به این لحظه وجود خارجی ندارد و نامه‌ای به ما ابلاغ نشده است.
هر چه باشد در تارنمای فدراسیون اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر بحث‌های نمایندگان باشگاهی ما است. هر چهار تیم نظر خود را اعلام کرده‌اند.
وزارت ورزش و فدراسیون نیز موضع یکسانی دارند.
این اولین بار است که همه ارکان ورزش، مردم و رسانه‌ها باهم متفق القول روی این قضیه هستیم که نباید این تصمیم را قبول کنیم.
اما درباره تیم ملی هنوز اتفاقی رخ نداده است.
سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال همچنین خاطرنشان کرد: فوتبال با توجه به مخاطبی که دارد، زیاد سوژه بحث است. این را یک خبرنگار عربستانی گفته و نمی‌توان به آن استناد کرد.
همانطور که روز جمعه حدود ساعت ۱۵ به ما ایمیل ارسال شد.
اگر خبری باشد همان موقع عمل می‌کنیم. الان بحث هوادار است. ما باید این موضوع را به هواداران اطلاع بدهیم.
فوتبال باید در ورزشگاه خودی و در حضور تماشاگران به انجام برسد. ما نه تنها در فوتبال بلکه در بقیه رشته‌ها میزبان چندین تورنمنت هستیم.
وی ادامه داد: روز یکشنبه بازی پرسپولیس و تراکتور را داریم که هواداران زیادی به ورزشگاه می‌آیند. خود ای‌اف‌سی نیز به این موضوع اذعان کرده است.
شیخ سلمان و اینفانتینو (جیانی) بارها از تماشاگران ایرانی صحبت کرده‌اند. به ویژه بحث فینال لیگ قهرمانان آسیا که بارها مثال زده شده است.
در شرایط فعلی بحث ورزشی زیاد مطرح نیست.
شکوری همچنین بیان داشت: یک هفته پیش نامه‌ای آمد که برگزاری مسابقات را توسط یک مقام ورزشی تضمین و گارانتی کنید.پ
در کمتر از یک ساعت وزیر ورزش برگزاری این مسابقات را ضمانت کرد. نامه را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردیم. روز جمعه نامه‌ای آمد که قرار است چنین اتفاقی رخ دهد و میزبانی گرفته شود.
همزمان برای  هیات‌رییسه و هیات اجرایی ای‌اف‌سی هم این نامه رفت. تاج و هیات رییسه هم نظر مخالف خود را اعلام کردند. از هیات رییسه ای‌اف‌سی هم خواسته شد تا همراه ما باشند. اعضای هیات رییسه ۲۴ نفر هستند و آقای تاج یک رای دارد.
همه کشورهای اطراف ما در آن کمیته هستند و علیه ما رای دادند. رییس کمیته ملی المپیک رایزنی‌های خوبی انجام داده‌اند. وزیر ورزش نیز نامه زده است. رایزنی‌ها در حال انجام شدن است. امیدوارم بتوانیم این موضوعات را حل کنیم.
وی در پایان درباره نظر یکسان جامعه فوتبال و ورزش صحبت کرد و گفت: ما منتظر هستیم جواب بیاید. به طور قطع  بازی در روز یک بهمن برگزار نمی‌شود. قرار بوده به جای یکم، پنجم به انجام برسد.
اگر قرار باشد ما بازی کنیم فقط در کشور خودمان میزبان خواهیم شد. می‌خواهیم از حق‌مان دفاع کنیم.
این نظر من و فدراسیون نه، بلکه نظر مردم و رسانه‌ها، باشگاه‌ها و وزارت ورزش است. اگر قرار باشد در این زمینه کوتاه بیاییم مطمئن باشید به تبع آن بقیه راه هم همین خواهد بود و همه مسابقات را به کشور دیگری باید ببریم. ما به طور قطع کنار نمی‌کشیم اما از حق‌مان دفع می‌کنیم.
قوانین مسابقات می‌گوید یک بازی خارج و یک بازی داخل خانه برگزار می‌شود. باید از عزت ایران دفاع کنیم.
انتهای پیام/
کشورهای اطراف علیه ما رای دادند؛ از حق و عزت‌ ایران دفاع می‌کنیم خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار