مدیرعامل سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری تبریز؛

تبریز پنج میلیون درخت کم دارد

1398/10/30 - 13:12 - کد خبر: 12514 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان اینکه تعداد درختان سطح شهر تبریز کمتر از یک میلیون درخت است، گفت: باید تعداد درختان تبریز به ۶ میلیون اصله برسد تا برای هر شهروند حداقل ۴ درخت وجود داشته باشد که اکسیژن مورد نیاز را تامین کند.

به گزارش نصر به نقل از فارس، مسعود برزگرجلالی امروز در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز که به جمع‌ بندی برنامه‌های پیشنهادی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در سال ۹۹ اختصاص یافته بود، با بیان اینکه در چند سال گذشته توجه به فضای سبز در مدیریت شهری تبریز مغفول مانده بود، اظهار داشت: تصمیم داریم فضای سبز را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در شهر بدل کنیم.
وی با بیان اینکه سال ۹۹ سال فضای سبز و زیباسازی است، بیان کرد: لازم است محوریت‌های اصلی شهرداری تبریز را به سمت توسعه فضای سبز هدایت کنیم.
برزگرجلالی گفت: تقاضا داریم در تمام پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی پیوسط فضای سبز با جدیت رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته سعی کردیم نمک پاشی را از اولویت کاری مدیریت بارش برف در تبریز خارج کنیم که در بخش‌هایی موفق‌ بودیم و بخش‌هایی با مشکل مواجه شد گفت: از سال ۹۶ از محلول پاشی برای رفع لغزندگی‌ خیابان‌ها استفاده کردیم تا آلودگی فضای سبز کاهش یابد اما متاسفانه در سال‌جاری در کنار محلول از نمک جامد نیز استفاده شده است.
مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز نیز با بیان اینکه سرانه فضای سبز تبریز ۱۶ متر است و با شهر‌های تهران، اصفهان و مشهد برابر می‌کند، گفت: از نظر کیفی فضای سبز تبریز در سطحی بسیار پایین‌تر از شهر‌های یاد شده قرار دارد.
وی با بیان اینکه تعداد درختان سطح شهر تبریز کمتر از یک میلیون درخت است، افزود: باید تعداد درختان تبریز  به ۶ میلیون اصله برسد تا برای هر شهروند حداقل چهار درخت وجود داشته باشد که اکسیژن مورد نیاز را تامین کند.
برزگرجلالی با بیان اینکه برنامه داریم سال آینده یک میلیون درخت در سطح شهر تبریز کاشته شود، گفت: سازمان شهرداری‌های کشور در سال آینده سه شهر را به عنوان شهر سبز معرفی می‌کند که امیدواریم با حمایت‌های شهری و استانی بتوانیم تبریز را جزو این‌ سه شهر قرار دهیم.
در پایان این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون  محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر و مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز برگزار شد آخرین‌ برنامه‌های فضای سبز شهر تبریز برای سال ۹۹ جمع بندی شد.

انتهای پیام/
 تبریز پنج میلیون درخت کم دارد خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار