رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛

غم از دست دادن عزیزان در حادثه هواپیما بسیار سنگین بود

1398/10/29 - 16:47 - کد خبر: 12451 نسخه چاپی

نصر: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اظهار کرد: ضد انقلاب از حادثه سقوط هواپیما سوءاستفاده کرد و باید مسئولان امر ابعاد این حادثه را بررسی کنند.

به گزارش نصر به نقل از مهر، غلامعلی حداد عادل در مراسم یاد بود عروج شهدای پرواز ٧۵٢ فارغ التحصیلان سمپاد و المپیادی که امروز در باشگاه دانش پژوهان جوان برگزار شد، اظهار کرد: حقیقتاً دو هفته پر خبر و پر خطری پشت‌سر گذاشتیم و در این چهل و یک سال پس از انقلاب اسلامی حوادث زیادی دیدیم اما هیچ وقت چگالی حوادث آنقدر بالا نبوده است که در عرض یک هفته خبر و خطر سهمگین به گوش و چشم ما برسد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که اتفاقات تلخی رخ می‌دهد انسان دچار تاسف و تعجب می‌شود و از نظر روانی بین این دو حالت تفاوت است.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: تأسف زمانی است که با اتفاق ناخوشایند انسان غمگین می‌شود و تعجب برای زمانی است که دلیل وقوع اتفاق را ندانیم.
وی در ادامه اضافه کرد: بعضی وقایع تاسف‌آور است اما تعجب‌آور نیست اما در برخی از وقایع مانند حوادث اخیر تاسف و تعجب باهم همراه هستند.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به ویژگی‌های رفتاری شهید حاج قاسم سلیمانی اذعان کرد: شهادت سردار سلیمانی تاسف فوق‌العاده‌ای داشت اما تعجب نداشت چرا که وی در میدان‌های خطر حضور داشت و شهادت را از خداوند می‌خواست.
حداد عادل با بیان اینکه دشمنی دشمن را در شهادت سردار سلیمانی می‌شناسیم، گفت: وقتی صبح چهارشنبه خبر حادثه هواپیما را شنیدم نتوانستم تاسف و تعجب خودم را پنهان کنم چرا که در آن یک هفته شهادت سردار و حضور مردم در مراسم تشییع پیکر وی و هم رزمان شهیدش تسلی برای جامعه بود.
وی در ادامه تصریح کرد: ایران استقلال و اراده خود را در حملات موشکی به پایگاه آمریکایی نشان داد.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه غم از دست دادن عزیزان در حادثه هواپیما بسیار سنگین است، گفت: ضد انقلاب از این حادثه سوءاستفاده کرد و باید مسئولان امر ابعاد این حادثه را بررسی کنند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران، اضافه کرد: به همان اندازه که دل‌های ما داغدار است دشمن از این حادثه خوشحال است.
حداد عادل در پایان خطاب به خانواده‌های داغدار شعری را خواند:
چه بگویم که دل افسردگی‌ات از میان برخیزد؟
نفس گرم گوزن کوهی چه تواند کردن؟
سردی برف شبانگاهان را که پر افشانده به دشت و دامن؟
انتهای پیام/
 غم از دست دادن عزیزان در حادثه هواپیما بسیار سنگین بود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار