مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:

ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک و رصد و پایش تهدیدات اقتصادی در راستای اهداف پدافند غیرعامل است

1398/10/29 - 12:15 - کد خبر: 12413 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه صنعت، معدن و تجارت شورای پدافند غیرعامل استان، گفت: یکی از وظایف اصلی این کارگروه، ذخیره سازی کالاهای استراتژیک و رصد و پایش تهدیدات اقتصادی است.

به گزارش نصر ، محمدباقر آقایی افزود: در این راستا پدافند غیرعامل با 8 رویکرد از جمله پدافند اقتصادی، شیمیایی و ... برنامه‌های خود را عملی می کند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمن برای تضعیف نظام به حربه‌های اقتصادی روی آورده و هر روز شاهد افزایش تحریم‌ها و ممنوعیت‌ها مانند تعرفه‌های گمرکی نامتعارف و ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی هستیم.
آقایی اظهار داشت: آنچه دشمن بر اقتصاد ما تحمیل می کند با هیچ یک از موازین رایج و عرف بین الملل مطابقت نداشته و یک مقوله جدید، مدرن و رشد یافته است .
وی از مفهوم شناسی و بازشناسی جنگ اقتصادی به عنوان گام اول دفاع اقتصادی یاد کرد و گفت: در این بخش باید عرصه‌های فرهنگی به ویژه فرهنگ مصرف، استفاده از تولیدات ملی، تعاون و تقدم مصالح اجتماعی بر مصالح شخصی را نهادینه کرد.
راستی، جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی کشور، سازمان صمت در ذخیره سازی کالاهای استراتژیک هیچ گونه مشکل خاصی ندارد و بیش از 50 درصد از مراکز مهم و نانوایی های استان را دوگانه سوز کرده ایم تا در شرایط اضطراری با مشکل مواجه نشویم.
در پایان این جلسه نحوه مدیریت پسماندهای زیستی و شیمیایی در واحدهای صنعتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضاء کارگروه به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک و رصد و پایش تهدیدات اقتصادی در راستای اهداف پدافند غیرعامل است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار