خبر/

تقدیم بودجه سال ۹۹ توسط شهردار به اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز

1398/10/29 - 10:07 - کد خبر: 12395 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز بودجه سال آتی شهرداری تبریز رقمی در حدود ۳۵۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد:سال ۹۹ به عنوان سال فضای سبز در بودجه گنجانده شد.

به گزارش نصر، ایرج شهین باهر ضمن تقدیم بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز به شورای اسلامی این کلانشهر گفت: همکاران شهرداری ساعات زیادی برای جمع بندی بودجه تلاش کردند و آقای بهشتی نیز به عنوان رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورا که در رفع بسیاری از مشکلات بودجه در گذشته، کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۸ براساس روند اقتصادی ۱۰ سال گذشته، تدوین شده، اظهار داشت: برای تدوین اسناد بالادستی مبنا گذاشته شده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه پروژه های غیر ضروری در بودجه ۹۸ حذف شده است، گفت: امسال توجه ویژه به خطوط ۱ و ۲ مترو که مهمترین عامل برای ایجاد هوای پاک است، شده است و همچنین بر محله محور بودن پروژه ها و تطابق با نیازهای مردم تاکید داشتیم.

وی افزود: سال ۹۹ به عنوان سال فضای سبز در بودجه گنجانده شد و سعی شده پروژه ای بدون امکان سنجی و بدون مطالعه پیشنهاد نشود.

وی با اشاره به جزئیات بودجه سال گذشته و امسال گفت: درآمد دوهزارو 668 میلیاردی در ۹۸ محقق شد و در سال ۹۹ این میزان را ۳۵۸۰ میلیارد پیش بینی کرده ایم.

شهردار تبریز ادامه داد: ۳۴ درصد به شکل خالص نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.

وی در خصوص برآورد بودجه سال ۹۹ گفت: اعتبارات جاری این بودجه برابر یکهزارو 371 میلیارد " ۳۸ درصد" و اعتبار عمرانی دوهزارو 209 میلیارد، "۶۲ درصد" خواهد بود.

شهین باهر به چالش های بودجه ۹۹ اشاره کرد و گفت: افزایش هزینه نگهداری زیرساخت های شهری، رکود اقتصادی و تورم غیر متعارف هزینه های عمرانی، کاهش کمک های دولتی، عدم تناسب منابع درامدی با هزینه های مدیریت شهری، رکود بازار مسکن و ساخت و ساز، ابلاغ افزایش هزینه های جاری پیش بینی شده ، عدم توازن وظایف محوله از چالش های بودجه سال آتی خواهد بود.
انتهای پیام/
تقدیم بودجه سال ۹۹ توسط شهردار به اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار