رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛

استان اردبیل رتبه نخست اهدای عضو در کشور را دارد

1398/10/29 - 10:00 - کد خبر: 12388 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: این استان با توجه به شاخصه‌های موجود، برای دو سال پی درپی رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغری و اهدای عضو در کشور را بدست آورده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، قدرت اخوان‌اکبری امروز در آیین تجلیل از پرسنل واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: تاکنون اعضای ۲۲ نفر مرگ مغزی در استان با رضایت خانواده آنها به بیماران نیازمند اهدا شده است. 
وی  از راه‌اندازی رسمی واحد OPU (بخش نگهداری و مراقبت بیماران مرگ مغزی) در ساختمان تازه‌تاسیس ترومای اردبیل خبر داد و گفت: این بخش مجهز با داشتن آی‌سی‌یو اختصاصی در افزایش کیفیت مراقبت‌ها و کاهش زمان رضایت‌گیری و اعزام بیماران مرگ مغزی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی  فعالیت در حوزه مراقبت از بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو را کاری ارزشمند، دارای ابعاد معنوی و نیز طاقت‌فرسا و پیچیده دانست و بیان‌کرد: این مهم نیازمند داشتن بنیه علمی و توانمندی‌های خاص بوده و در همین راستا تیم‌های تشخیص و تایید و رضایت‌گیری دانشگاه اردبیل از توانمندترین تیم‌های کشور می‌باشد.
مجید محمدغریبانی ،رییس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز گفت: در استان از  تعداد ۵۱ مورد مرگ مغزی با توجه به نتایج آزمایشات و بررسی‌ها ۳۴ مورد  مستعد اهدای عضو بودند که خانواده ۲۲ نفر از آنها به اهدای عضو رضایت داده و اعضای آنها به بیماران نیازمند اهدا شد.
در این آیین با اهدای لوح سپاس و هدایایی از زحمات کوردیناتورها و بازرسان واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تجلیل شد.
انتهای پیام/
استان اردبیل رتبه نخست اهدای عضو در کشور را دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار