استاندار آذربایجان شرقی در شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح کرد/

لزوم ایجاد هنرستان و مرکز تحقیقات چرم و کفش در آذربایجان شرقی/ موضوع آلودگی برخی از محصولات غذایی، حمله معاندان بود

1398/10/28 - 19:48 - کد خبر: 12377 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: در راستای تثبیت جایگاه صنعت چرم استان در دنیا، ایجاد هنرستان و مرکز تحقیقات چرم و کفش در آذربایجان شرقی الزامی است.

به گزارش خبرنگار نصر، عصر امروز پنجاه و هشتمین شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور "محمدرضا پورمحمدی" استاندار آذربایجان شرقی و با محوریت ارزیابی صنعت چرم و کفش و صنایع غذایی  استان برگزار شد.
وی در این جلسه پس از اظهارات فعالان حوزه چرم و کفش استان به بررسی مسائل مطرح شده پرداخت و گفت: با توجه به اینکه صنعت چرم استان یکی از پیشگامان این حوزه محسوب شده و 85 درصد از چرم سنگین کشور را تامین می کند، لذا فراهم سازی فرصت های آموزشی برای نسل جوان امری ضروری است.
پورمحمدی در ادامه به لزوم ایجاد هنرستان و مرکز تحقیقات چرم و کفش در شهرک چرم تبریز تاکید کرد و گفت: یکی از صنایع پیشران ما صنعت چرم و کفش است که همراهی دانشگاه با این صنعت در گذشته چندان مناسب نبوده و لازم است تعامل لازم در این راستا ایجاد شود و با بکار گیری نیروهای با تجربه و نیروی جوان این صنعت را در سطح استاندارهای جهانی به سایر کشورها معرفی کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه میزان اشتغال صنعت چرم بالغ بر 7 هزار نفر و اشتغال صنعت کفش نیز 40 هزار نفر است، گفت: استان آذربایجان شرقی دارای 200 واحد فعال چرمسازی است که 85 درصد از میزان چرم کشور را تامین می کند، با تداوم فعالیت های این گروهه ها صنعت کاران قطعا چرخه اقتصادی استان و کشور با برند سازی و توسعه صادرات رونق خواهد یافت.
وی در ادامه با اشاره به موضوع آلودگی برخی از محصولات غذایی به دارو در بعضی نقاط کشور اظهار داشت: تردید نداریم این مسئله دسیسه بدخواهان کشور است؛ صادرات شیرینی و شکلات کشور رقم قابل توجهی است و معاندان اگر بخواهند به کشور ضربه اقتصادی وارد کنند بهترین عرصه همین صنایع کیک و شیرینی است.
پورمحمدی در پایان خواستار پیگیری این موضوع توسط دستگاه‌های امنیتی و انتظامی شد و گفت: نیروهای انسانی شاغل در واحدهای تولیدی می بایست آموزش‌های لازم را برای مواجهه مناسب با این اتفاقات داشته باشند و پدافند غیرعامل استانداری نیز باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.
انتهای پیام/
 
لزوم ایجاد هنرستان و مرکز تحقیقات چرم و کفش در آذربایجان شرقی/ موضوع آلودگی برخی از محصولات غذایی، حمله معاندان بود نویده رئوف فرد


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار