معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

امدادرسانی راهداران آذربایجان‌شرقی به ۶۳ خودرو گرفتار در برف

1398/10/28 - 17:15 - کد خبر: 12374 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: عوامل راهداری این اداره کل به ۶۳ خودرو گرفتار در برف و کولاک در جاده‌های استان که قادر به حرکت نبودند امدادرسانی کردند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، غلامرضا رسول زاده امروز در گفت و گویی با بیان اینکه این خودروها شب گذشته به علت نداشتن لاستیک مناسب قادر به حرکت در جاده ها نبودند، افزود: برخی رانندگان با وجود اینکه خودروی آن ها لاستیک مناسب ندارد،  اقدام به مسافرت می کنند که این امر مشکلاتی برای آن ها و سایر رانندگان ایجاد می کند.
وی یادآوری کرد: رانندگان از سفرهای غیرضروری در فصل زمستان پرهیز کرده و در صورت ضرورت خودروی خود را به وسایل زمستانی از جمله زنجیرچرخ و پوشاک تجهیز و با احتیاط و سرعت کم حرکت کنند.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به گزارش اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم بارش برف در بعد از ظهر امروز، گفت: رانندگان قبل از سفر به هشدارهای راهداری و هواشناسی توجه کنند.
رسول زاده، ادامه داد: هم اکنون تمامی راه های اصلی، شریانی و فرعی استان و آزاد راه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آن ها در جریان است ولی به علت بارش سنگین برف،  برودت هوا و یخبندان راه های ارتباطی لغزنده هستند.
وی اظهار کرد: عوامل راهداری این اداره کل از دیشب تا کنون پنج هزار و ۹۳۳ کیلومتر از جاده‌های باندی استان را برف‌روبی کرده‌ و برای جلوگیری از لغزندگی راه ها ۱۴۰ تن نمک‌پاشی انجام داده اند.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۶ راه گردنه‌ای استان از جمله اهر، آزادراه تبریز- زنجان و کلیبر دچار کولاک و ۳۴ نقطه از راه ها از جمله ورزقان، هشترود، عجب‌شیر، مراغه و اسکو  دچار مه گرفتگی شدید هستند.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و دو هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.  
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
امدادرسانی راهداران آذربایجان‌شرقی به ۶۳ خودرو گرفتار در برف خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار