رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی؛

جریمه چهار میلیارد ریالی معدن طلای اندریان به خزانه دولت واریز شد

1403/08/03 - 15:16 - کد خبر: 123367 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از واریز جریمه چهار میلیارد ریالی معدن طلای اندریان به خزانه دولت خبر داد.

به گزارش نصر، رحیم آفتابی پنجشنبه اظهار کرد: مطابق پیگیری‌های مستمر اداره حقوقی محیط زیست استان و با توجه به مستندات آلودگی از طریق نتایج به دست آمده آزمایشات در خصوص نشت مواد محلول مورد استفاده در مراحل استحصال طلا، مشخص شد که موجب آلودگی و ورود خسارت به محیط زیست طبق نظریه کارشناسان رسمی دادگستری شده است.
وی ادامه داد: پس از طی مراحل قانونی از طریق مراجع قضایی استان که منجر به صدور رای محکومیت بدوی با وجود اعتراض از طرف شرکت مذکور شده است، محکومیت قطعی در دادگاه تجدید نظر آذربایجان شرقی صادر شده و معدن زرین داغ آستارگان به پرداخت مبلغ حدود چهار میلیارد ریال محکوم شده است.
وی ادامه داد: این مبلغ از شرکت اخذ و به خزانه دولت واریز شده است.
آفتابی تاکید کرد: هیچگونه مماشاتی با واحدهای آلاینده در سطح استان نداریم و با هر نوع اقدام منجر به آلودگی محیط زیستی و تهدید ضد بهداشت عمومی از طرف واحدهای صنعتی و خدماتی و کشاورزی برخورد قانونی انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، معدن زرین داغ آستارگان (اندریان) به‌دلیل آلایندگی محیط زیستی با توجه به مستندات آلودگی در محاکم عالی استان محکوم به پرداخت جریمه چهار میلیارد ریالی نقدی شده بود.
آذربایجان شرقی با بیش از هشت میلیارد تن ذخیره معدنی جزو سه استان دارای ظرفیت بالا در این زمینه است.
معدن طلای «اندریان» در محدوده ۱۲۰ هکتاری منطقه کوهستانی و سخت گذر مشرف به روستاهای اندریان، آستارگان، میوه رود، قینر، گونه گوره، حاجیلار، طرزم و گل آخور در محدوده جنگل های ارسباران دیزمار در فاصله ۸۰ کیلومتری مرکز ورزقان و ۳۵ کیلومتری از بخش خاروانا واقع شده است.
فعالیت‌های اکتشافی در محدوده این معدن از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت منطقه‌ای معادن آذربایجان آغاز شد و طی ماه های اخیر شرکت معدنی زرین داغ آسترگان با همکاری و سرمایه گذاری شرکت پروژه زمین شناسی معدنی از کشور گرجستان با هدف استخراج سالیانه ۱۴۰۰ هزار تن کانسنگ طلا و تولید طلا به روش هیپ لیچ در این معدن فعالیت می‌کردند.
ذخیره این معدن ۳۰ میلیون تن سنگ طلا با عیار نیم گرم در تن است و بنا به گفته بهره بردار خلع ید شده تاکنون ۳۵ میلیون دلار سرمایه گذاری با اشتغال ۶۰۰ نفری انجام شده است.
انتهای پیام/
جریمه چهار میلیارد ریالی معدن طلای اندریان به خزانه دولت واریز شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار