رئیس سازمان مدیریت بحران کشور؛

رییس جمهوری برای پیگیری وضعیت سیل‌زدگان به سیستان وبلوچستان می‌رود

1398/10/28 - 11:10 - کد خبر: 12324 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری امروز(شنبه) بمنظور پیگیری وضعیت سیل‌زدگان و بررسی مناطق آسیب دیده، به استان سیستان وبلوچستان می‌رود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اسماعیل نجار افزود: ریاست محترم جمهور به منظور بررسی شرایط مناطق سیل‌زده عازم چابهار هستند.
وی ادامه داد: رئیس‌ جمهوری در این سفر روند پیگیری امدادرسانی در مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان را مورد بررسی قرار می‌دهد.
نجار افزود: نشست با مدیران سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌های روحانی در چابهار است.
بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.
شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.
در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.
امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.
انتهای پیام/
رییس جمهوری برای پیگیری وضعیت سیل‌زدگان به سیستان وبلوچستان می‌رود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار