اقدام یک میلیونر آمریکایی‌ برای جوانی؛

جایگزینی خون با «طلای مایع»

1403/07/30 - 20:55 - کد خبر: 123185 نسخه چاپی

نصر: یک میلیونر آمریکایی که تلاش می‌کند بار دیگر به ۱۸ سالگی بازگردد، پلاسمای خون‌اش را که آن را «طلای مایع» می‌نامد با یک ماده طبیعی دیگر جایگزین کرده است.

به گزارش نصر، برایان جانسون ۴۷ ساله که می‌گوید سالانه ۲ میلیون دلار برای معکوس کردن پیری هزینه می‌کند، تحت عملی قرار گرفته است که با عنوان «تبادل کامل پلاسما» (TPE) شناخته می‌شود.
این فرد آمریکایی با این عمل پلاسمای خون خود را برداشته و «آلبومین» را جایگزین آن کرده است. این ماده که یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های طبیعی درون پلاسما است، به رشد و ترمیم بافت بدن کمک می‌کند.
هدف از این عمل پاک کردن بدن از «آلاینده‌های غیرطبیعی» عنوان شده است و کارشناسان آن را نوعی «تعویض روغن انسانی» نام گذاشته‌اند.
پلاسما ماده‌ای است که اجازه می‌دهد پلاکت‌ها، گلبول‌های قرمز و گلبول‌های سفید خون در سراسر بدن منتقل شوند و حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند و فرد را برای مدت طولانی‌تری سالم نگه می‌دارد.
آقای جانسون، یک کارآفرین در حوزه فناوری که ثروت خود را از این راه به دست آورده است، در حساب خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: «عمل تی‌پی‌ئی تمام پلاسمای بدن من را حذف می‌کند و آلبومین را جایگزین آن می‌کند. هدف درمانی حذف سموم از بدن من است. اثرات آن در حال ظاهر شدن هستند.»
انتهای پیام/
جایگزینی خون با «طلای مایع» نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار