مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی خبر داد:

آذربایجان شرقی پیشتاز در استانداردسازی صنایع کشور

1403/07/23 - 15:33 - کد خبر: 122684 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی با کسب ۵ عنوان، نشان از تعهد بالای واحدهای تولیدی استان به کیفیت و استانداردهای جهانی دارد.

به گزارش نصر، “مصطفی صحرایی”، در گفت و‌گو با خبرنگار نصر اظهار کرد: در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد که در پایتخت برگزار شد، استان آذربایجان شرقی با کسب ۵ واحد نمونه ملی، بالاترین رکورد را در میان تمامی استان‌های کشور به خود اختصاص داد. 
وی افزود: این دستاورد بزرگ، نشان از تلاش‌های صنعتگران و تولیدکنندگان آذربایجان شرقی در جهت ارتقای کیفیت محصولات و رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی است.
واحدهای نمونه ملی آذربایجان شرقی در صنعت غذا شرکت‌ اطمینان آذر گل (پشمک حاج عبدالله) و  بیسکویت حام در حوزه شیرینی، شکلات و غلات توانستند عنوان واحد نمونه ملی را کسب کنند.
در صنعت فلز آلاکس ایران، شرکت تولیدکننده یراق‌آلات درب و پنجره آلومینیومی به عنوان واحد نمونه ملی در حوزه فلزشناسی انتخاب شد.


در صنعت ساختمان شرکت نفت پاسارگاد نیز در حوزه مصالح ساختمانی به عنوان واحد نمونه ملی معرفی شد.
در صنعت شیمی شرکت رنگ و رزین آرکو نیز در حوزه مواد شیمیایی موفق به کسب این عنوان شد.

تقدیر از مدیر کنترل کیفیت نمونه ملی
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی تصریح کرد: علاوه بر واحدهای نمونه ملی، آقای “بهزاد رسولی”، مدیر کنترل کیفیت شرکت نفت پاسارگاد تبریز نیز به عنوان مدیر کنترل کیفیت نمونه ملی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.
صحرایی به اهمیت استانداردسازی اشاره کرد و افزود: کسب این تعداد واحد نمونه ملی توسط آذربایجان شرقی، نشان از اهمیت استانداردسازی در صنایع استان و توجه ویژه تولیدکنندگان به کیفیت محصولات دارد.
وی ابراز کرد: استانداردسازی علاوه بر افزایش کیفیت محصولات، موجب افزایش رقابت‌پذیری صنایع در بازارهای داخلی و خارجی، جلب اعتماد مشتریان و ارتقای جایگاه صنعت کشور در سطح بین‌المللی می‌شود.
 

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی با بیان اینکه کسب این موفقیت بزرگ، افتخار بزرگی برای منطقه و صنعت استان است، تاکید کرد: این دستاورد نشان می‌دهد که صنعتگران آذربایجان شرقی با جدیت به دنبال ارتقای کیفیت محصولات خود هستند و به استانداردهای ملی و بین‌المللی پایبندند.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی پیشتاز در استانداردسازی صنایع کشور سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار