رئیس کمیسیون صنایع و‌ معادن مجلس در مصاحبه با سردبیر نصر:

آئین‌نامه واردات خودرو قابلیت اجرایی ندارد | سیستم اجرایی کشور دوست دارد مردم اذیت شوند!

1403/07/22 - 20:26 - کد خبر: 122627 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون صنایع و‌ معادن مجلس گفت: آئین نامه ای که دولت قبل پس از یک سال برای واردات خودروهای کارکرده ارائه داد قابلیت اجرایی ندارد.

به‌ گزارش نصر، رضا علیزاده در حاشیه نمایشگاه خودروی ایران-تبریز در مصاحبه با سردبیر نصر افزود: نمایندگان مجلس یک سال پیش قانون واردات خودروهای نو و کارکرده را تصویب کرده و به دولت ابلاغ کرده بودند اما متاسفانه دولت بعد از یک سال آئین‌نامه ‌ای را تصویب کرده که قابلیت اجرایی ندارد.
وی در خصوص واردات خودروهای نو نیز اظهار داشت: متاسفانه واردات خودروهای نو را نیز محدود کرده‌اند به چند شرکت که در حجم بسیار محدود واردات انجام دهند که البته به درد نمی خورد.
وی با انتقاد از وضعیت موجود واردات خودرو گفت: ما یا باید کاری را انجام دهیم یا انجام ندهیم؛ بی خود در جامعه توقع نباید ایجاد کنیم و با روح و روان مردم بازی نکنیم؛ این کارها درست نیست.
نماینده ورزقان ادامه داد: به نظرم هم‌ باید برای واردات خودروهای کارکرده یک آئین نامه‌ اجرایی نوشته شود که قابلیت اجرایی و عملیاتی داشته باشد و هم واردات خودروهای نو که توان ارایه خدمات پس از فروش و استانداردهای لازم را داشته باشند برای اشخاص فراهم شود.

 

وی در خصوص تامین ارز این نوع واردات خودرو نیز گفت: منشا ارز می‌تواند در خارج از کشور باشد و منشا را در خارج از کشور احراز کنیم البته می توانیم راه‌حل های دیگری را هم اجرایی کنیم ولی متاسفانه سیستم اجرایی در کشور دوست دارد مردم را اذیت کند امیدواریم در این دولت این موضوع اصلاح شود.
انتهای پیام/
آئین‌نامه واردات خودرو قابلیت اجرایی ندارد | سیستم اجرایی کشور دوست دارد مردم اذیت شوند! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار