خبر/

تبریز، میزبان نشست هم اندیشی «دیجیتما»

1403/07/18 - 19:29 - کد خبر: 122389 نسخه چاپی

نصر: نشست هم اندیشی و هم آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال در مخابرات «دیجیتما» به میزبانی شرکت مخابرات آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، یاسر باقری،مدیر کل بررسی های اقتصادی و کسب و کار شرکت مخابرات ایران در نشست هم اندیشی و هم آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال در مخابرات با عنوان دیجیتما ضمن اشاره به اینکه طرح توسعه اقتصاد دیجیتال با هم‌آفرینی شرکت مخابرات ایران برنامه ریزی شده است، گفت: شرکت مخابرات در تلاش است زیرساخت‌های ارتباطی سطح کشور را در سال‌های متمادی فراهم کند.
 

مدیر کل بررسی های اقتصادی و کسب و کار شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: طرح نجما یا همان نهضت جهادی توسعه فیبر نوری منجر به سرمایه‌گذاری در ارتباطات و اینترنت کشور شد و  در همین راستا برای هدفمندسازی تقاضاها طرح دیجیتما را که جهت تقویت اقتصاد دیجیتال استان‌هاست، آغاز شد.
وی با بیان اینکه شورای عالی دیجیتما از نخبگان شرکت مخابرات و نخبگانی از سطح کشور تشکیل شده است، افزود: شوراهای استانی تحت عنوان کارگروه دیجیتما در هر استان فعالیت دارند که جهت نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال استان‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.
 

وی مخابرات را به عنوان ناظر بر شناسایی فرصت‌ها  و سرمایه گذاری خواند و گفت: با شناسایی فرصت ها، استان ها به لحاظ اقتصادی و اشتغال رشد می کنند.
مدیر کل بررسی های اقتصادی و کسب و کار شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ تلفن، ارتباطات و دیجیتالی شدن جزو اولین‌ها بوده است، افزود: عملا بحث دیجیتما نیز از تبریز شروع شده است و به دلیل اینکه آذربایجان شرقی استان مرزی و صنعتی است و از منابع فراوانی دارد و از همه مهم‌تر سرمایه انسانی ارزشمندی دارد که منجر به عملکرد جهشی طرح می‌شود.
وی اضافه کرد: این رویداد هر هفته در یک استان جهت فرهنگ‌سازی و هم‌آفرینی اجرا می‌شود و در ۱۸ استان پیاده سازی خواهد شد.
باقری با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در همایش افراد توانمند و فعالان عرصه مخابرات هستند، گفت:این افراد پتانسیل جذب بازارکار دیجیتال را دارند و این گردهمایی منجر به همگرایی و نقشه‌راه‌های مفید خواهد شد.
انتهای پیام/
تبریز، میزبان نشست هم اندیشی «دیجیتما» گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار