مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی:

سرمای دیررس بهاره مهمان آذربایجان شرقی می‌شود

1398/02/14 - 16:52 - کد خبر: 1221 نسخه چاپی

نصر: مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش محسوس دما و بارش باران و بارش برف در نواحی سردسیر استان خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، افشین ابراهیمی گفت: بررسی نقشه‌های همدیدی، آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده جوی ناپایدار طی سه روز آینده در استان بوده و در طی این مدت نفوذ زبانه پرفشار سطح زمین و نیز گذر امواج کم ارتفاع  تراز میانی جو موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی شدید، به ویژه طی روز دوشنبه)، بارش باران و برف (گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق)، کاهش دما، در نواحی مستعد بارش تگرگ و اصابت صاعقه و مه (به ویژه در منطقه ارسباران با محدودیت دید افقی کمتر از یک کیلومتر) می‌شود.
وی افزود: با توجه به شدت بارش‌ها، در برخی نواحی آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نبوده و در برخی جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی و برفگیر استان احتمال لغزندگی و یخبندان وجود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه و شرایط جوی مخاطره آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان عزیز توصیه می‌شود ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری به مناطق شمالی و شمالغرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و رعایت نکات ایمنی، ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند. 
 
مسئول روابط عمومی هواشناسی استان با اشاره به سرمای دیررس بهاره گفت: به هم استانی های عزیز توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی ناشی از «سرمای دیررس بهاره» در بخش کشاورزی، راهداری و حمل و نقل، منابع آب، مدیریت شهری و روستایی، امور عشایری و ... به عمل آید.

انتهای پیام/

سرمای دیررس بهاره مهمان آذربایجان شرقی می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار