بدری مطرح کرد:
۱۲۸ متکدی از معابر تبریز جمعآوری شد
1403/07/11 - 12:15 - کد خبر: 121933
نسخه چاپی
نصر: معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز گفت: در نیمه نخست امسال ۱۲۸ متکدی از معابر این شهر جمع آوری شد.
به گزارش نصر، «هادی بدری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این افراد شامل معتادان متجاهر، کارتن خواب، کودک کار و افرادی هستند که از شهرهای دیگر برای تکدی گری وارد تبریز شده بودند.
وی اظهار کرد: این افراد پس از جمع آوری و تحویل به مراکز مربوطه، دوباره پس از مدتی به علت کسب درآمد هنگفت و آسان از طریق تکدی گری، در سطح شهر حضور می یابند و به علت جمع آوری چندین باره آن ها، آمار آن ها افزایش نشان می دهد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تبریز همیشه به شهر بدون گدا مشهور بوده است، گفت: برای حفظ این جایگاه، با تلاش شبانه روزی همکاران و با همراهی عوامل نیروی انتظامی، بهزیستی و دیگر نهادها، افراد متکدی جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد، موسسات خیریه و دیگر مراکز مربوطه تحویل داده می شوند.
بدری، ادامه داد: بسیاری از مردم به این افراد ترحم میکنند که این کار نادرست است چراکه بسیاری از متکدیان نیازمند واقعی نیستند و تنها با سوءاستفاده از احساسات مردم و به شیوه های مختلف و بهره گیری از کودکان و توانجویان و تحریک احساسات مردم دست به تکدی گری می زنند و چهرهای نازیبا به شهر می دهند که باید با برخورد با چنین افرادی ریشه این کار خشکانده شود.
وی با تمجید از رسانه ها در فرهنگ سازی برای عدم همراهی و حمایت مردم با متکدیان، یادآور شد: باید با فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه و شفاف سازی کارهای انجام شده برای جلوگیری از تکدی گری، فرهنگ کمک نکردن به متکدیان حرفه ای در جامعه گسترش یابد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز گفت: در مواردی مشاهده شده که فرد متکدی توسط همکاران شهرداری به مراجع مربوطه جهت پوشش و حمایت مالی معرفی شده اند که این افراد پوشش این مراجع را نمی پذیریند چراکه بدون هیچگونه زحمتی روزانه رقم قابل توجهی را از طریق تکدی گری بدست می آورند.
بدری، افزود: در برخی نقاط شهر تعداد اندکی کارتن خواب مشاهده شده که به علت رسیدن فصل سرما و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه تلخ برای این افراد، جمع آوری آن ها نیز در دستور کار بوده و همکاری مردم در خصوص گزارش محل دقیق این افراد لازم و ضروری است.
به گزارش ایرنا، سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز به عنوان پل ارتباطی مردم و شهرداری آماده شنیدن گزارش ها و پیشنهادهای مردم جهت رفع مشکلات شهری است.
انتهای پیام/
خبرگزاری ایرنا