رئیس سازمان امور مالیاتی؛

معافیت مالیاتی در کشور زیاد است

1398/10/25 - 17:30 - کد خبر: 12190 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان امور مالیاتی گفت: در حال حاضر آمار معافیت‌های مالیاتی در کشور زیاد است.

به گزارش نصر به نقل از مهر، امیدعلی پارسا ظهر امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اقداماتی که امروز باید در اولویت قرار گیرد، بحث استرداد مالیات صادرکنندگان است، افزود: در این زمینه باید به گونه‌ای عمل کنیم که این موضوع به اهرم فشار به واحدهای تولیدی تبدیل نشود.
وی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال توسعه و آبادانی هستیم، بخش اعظمی از این توسعه و آبادانی در گروه اخذ مالیات است، تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی در شرایطی کنونی جامعه دو رویکرد اصلی را در خصوص اتخاذ مالیات در نظر گرفته که یکی مقابله با فرار مالیاتی و فساد در این زمینه و دیگری حمایت از تولیدکنندگان واقعی است.
پارسا با یادآوری اینکه توسعه واقعی زمانی محقق می‌شود که هم مردم و هم دولت، خود را در این توسعه سهیم بدانند، ادامه داد: برای دولت و مردم سهمی جداگانه تعیین کرده است که طبق این سهمیه‌بندی، حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد سهم دولت و ۷۵ تا ۸۰ درصد نیز سهم بخش خصوصی برای این منظور تعیین شده است.
رئیس سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه دولت برای انجام بخشی از وظایف خود، نیاز با مالیات داشته و اگر این منابع تحقق نیابد، باید برای تحقق برنامه‌های خود منابع را از بخش‌های مختلف قرض گرفته و خود را مقروض کند، اظهار کرد: بی‌تردید شاید راه دیگر نیز که چاپ پول است، باشد اما باید توجه داشت که چاپ پول تورم ایجاد می‌کند.
پارسا با یادآوری اینکه متکی بودن به منابع نفتی که ۳۵ درصد از درآمد دولت را تامین می‌کرد، با مقوله‌ای چون تحریم‌های نفتی به مشکل بر خواهد خورد، بیان کرد: با توجه به شرایطی که امروز بر کشور حاکم است، باید شرایطی را فراهم کنیم که این تهدیدها به فرصت تبدیل شود.
وی یکی از دغدغه‌های امروز در حوزه مالیاتی را معافیت‌های بیش از حد دانست و با یادآوری اینکه می‌توان به جرأت گفت که هم‌اکنون نیمی از اقتصاد کشور از دادن مالیات معاف است، افزود: معتقدیم امروز یکی از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی در زمینه مالیات، این است که اطلاعات لازم را در اختیار امور مالیاتی قرار داده و در این زمینه شفاف‌سازی لازم را داشته باشند.
رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای بودجه سال آتی یک‌هزار ملیلیارد تومان کسری منابع داریم، خاطرنشان کرد: امروز دولت به دنبال فشار بر روی بخش‌ها با دریافت مالیات نیست.
انتهای پیام/
معافیت مالیاتی در کشور زیاد است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار