خبر/

روسیه اقدام تازه اروپا درخصوص برجام را «گامی مخرب» ارزیابی کرد

1398/10/25 - 15:09 - کد خبر: 12179 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای این کشور، اقدام اخیر فرانسه، آلمان و انگلیس موسوم به تروییکای اروپایی برای راه اندازی مکانیسم حل اختلاف در برجام را «اقدامی مخرب» ارزیابی کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سرگئی ریابکوف با بیان این مطلب افزود: ما با همه طرف های برجام در تماس مداوم هستیم و از وضعیت بوجود آمده به شدت نگران شده‌ایم.
وی تصریح کرد: اروپایی ها دست به اقدامی مخربی زده اند که بشدت شانس حفظ برجام را کاهش می دهد.
ریابکوف خاطرنشان کرد که طرف روسی امروز نگرانی زیادی دارد زیرا تصمیم تروییکای اروپا پایه قانونی و منطقی ندارد.

ترسی از تحریم های آمریکا نداریم
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال نگرانی روسیه از تحریم های آمریکا در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران و فروش سامانه پدافند موشکی اس۴٠٠ به عراق گفت: ما دیگر ترسی از تحریم های احتمالی واشنگتن علیه مسکو نداریم.
وی افزود: چرا که روسیه میداند در مقابل تحریم‌ها چه اقدامات متقابلی باید انجام دهد و چگونه مانع آسیب رسیدن به اقتصاد کشور شود.
شب گذشته نیز وزارت خارجه روسیه وزارا خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم تروییکای اروپایی برای آغاز بکار ساز و کار بین المللی حل و فصل اختلافات برجام مایه نگرانی جدی و مایوس کننده است.
وزیران سه کشور اروپایی انگلیس ، آلمان و فرانسه عضو برجام دیروز (سه‌شنبه ۲۴ دی) با صدور بیانیه‌ای از آنچه فعال کردن مکانیسم حل اختلاف در این توافق بین‌المللی خوانده اند، خبر دادند.
در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده آمده است، این تصمیم به ناچار، پس از گام‌های ایران برای کاهش تعهداتش در برجام اتخاذ شده است.
انتهای پیام/
روسیه اقدام تازه اروپا درخصوص برجام را «گامی مخرب» ارزیابی کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار