استاندار آذربایجان شرقی:

اگر اهداف و آرمان شهدا تبیین نشود، ارزش‌ها کمرنگ می‌شود

1398/10/25 - 14:07 - کد خبر: 12168 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز، گفت: نسل ها و شرایط زندگی انسان‌ها متفاوت شده است و اگر این وقایع بازخوانی نشده و اهداف و آرمان شهدا تبیین نشود، ممکن است ارزش‌ها کمرنگ شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا ،محمدرضا پورمحمدی در حاشیه همایش علمی شهدای ۲۷ دی ماه، در گفت‌وگویی، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرموده‌اند "زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست"، از این رو برگزاری مراسم‌های گرامیداشت بسیار اهمیت دارد.
وی با تاکید بر اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا و همایش‌های علمی شهدا به ویژه در مراکز دانشگاهی، بیان کرد: اگر چنین مراسم‌هایی به ویژه در مراکز دانشگاهی برگزار نشود، در نتیجه هدف و آرمانی که شهدای والا مقام در راه آن جان مطهر خود را نثار کرده‌اند، به فراموشی سپرده می‌شود.
وی در این خصوص تاکید کرد: باید وقایع دوران دفاع مقدس را در مراکز دانشگاهی تببین کنیم، به ویژه برای دانشجویان امروزی که فضای دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند. تبیین وقایع آن دوران اهمیت بسیاری داشته و در این مراسم نیز بخشی از فضای واقعه ۲۷ دی بازخوانی شد.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای ناب از افتخارات رزمندگان اسلام است، افزود: به برکت خون شهدای ۲۷ دی دانشکده فنی، دانشگاه تبریز به عنوان "مشهدالشهدای دانشگاه‌ها" شناخته شده است. 
براساس این گزارش؛ در سال 1365 راه اندازی و مدیریت کارگاه فنی دانشگاه تبریز در ساعات غیر درسی برای تولید مهمات جنگی و خوداتکایی در تولیدات استراتژیک بر عهده‌ی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی بود که در 27 دی ماه همان سال با بمباران رژیم بعثی عراق، 22 نفراز دانشجویان دانشگاه تبریزو پرسنل جهاد دانشگاهی به مقام والای شهادت نائل و هفت نفر نیز جانباز شدند.
برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان، همایش علمی شهدای 27 دی ماه بمباران کارگاه فنی دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی، با حضور جمعی از مسئولان، خانواده های شهدا و دانشگاهیان در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/
اگر اهداف و آرمان شهدا تبیین نشود، ارزش‌ها کمرنگ می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار