معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی؛

ذخیره قطعی معادن آذربایجان‌غربی بیش از ۱.۱ میلیارد تن است

1398/10/25 - 12:50 - کد خبر: 12138 نسخه چاپی

نصر: معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ذخیره قطعی معادن کشف شده در استان به بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن است که در صورت استفاده صحیح از آنها می‌توان تا سال‌های طولانی درآمد معدنی قابل توجه برای استان ایجاد کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، پریسا عابدپور امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: در حال حاضر میزان استخراج سالانه معادن آذربایجان‌غربی حدود ۱۶ میلیون تن برآورد شده که با این روند، معادن تا ده‌ها سال می‌توانند برای استان درآمدزا باشند.
وی اضافه کرد: توسعه واحدهای فرآوری معدنی در کنار معادن غنی آذربایجان‌غربی در دستور کار قرار گرفته تا محصولات معدنی با ارزش افزوده بسیار بیشتری وارد بازار شده و درآمد استانی افزایش یابد.
وی اظهار کرد: سه واحد فرآوری مواد معدنی در این استان از محل احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس و هفت واحد فرآوری نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و معدن‌کاران استان احداث می‌شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۷۴ معدن فعال در آذربایجان‌غربی وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده روی آنها بیش از ۵۳ میلیارد ریال است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این واحدها برای پنج‌هزار و ۱۰۱ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال زایی شده است.
عابدپور گفت: ۲۰۶ محدوده اکتشافی دارای پروانه و ۲۹ معدن دارای گواهینامه کشف در حال حاضر در این استان فعالیت دارد.
بنا به این گزارش، محدوده معادن آذربایجان‌غربی تحت پوشش سه زون از زون‌های بیست‌گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل «اشنویه - خوی»، «مریوان - مهاباد» و «شاهین‌دژ  ماهنشان» قرار گرفته است.
انتهای پیام/
ذخیره قطعی معادن آذربایجان‌غربی بیش از ۱.۱ میلیارد تن است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار