وزیر علوم تحقیقات و فناوری؛

مدیریت دانشگاه ها در طرح ساماندهی آموزش عالی تغییر می کند

1398/10/25 - 11:30 - کد خبر: 12131 نسخه چاپی

نصر: وزیر علوم گفت: طرح ساماندهی آموزش عالی از ابتدای سال ۹۹ اجرایی می شود در این طرح مدیریت دانشگاه ها تغییر می کند و به صورت شبکه آموزش عالی خواهد بود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، منصور غلامی در گفت وگویی درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی آموزش عالی گفت: طرح ساماندهی آموزش عالی براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده شده است و مراحل نهایی را از باب هماهنگی‌های اجرایی طی می‌کند.
وی ادامه داد: بخش‌های مختلف در استان‌ها به موضوع آموزش عالی ورود داشته و در مورد آن حساسیت دارند.
لذا این هماهنگی‌ها ضروری است تا در اجرا هم نظرات و هم حمایت‌ها جلب شود بنابراین تلاش ما این است که از ابتدای سال ۹۹ طرح ساماندهی آموزش عالی را اجرایی کنیم.
وزیر علوم افزود: این طرح عبارت از هماهنگی بین واحدها، هم افزایی، مأموریت گرا کردن و محوریت دادن در خیلی از بخش‌ها به دانشگاه‌های بزرگ استان است. این کار برای تمرکز زدایی و آسان‌تر شدن امور صورت می‌گیرد.
وی درباره اینکه تعداد دانشگاه‌ها در این طرح آیا کاهش خواهد داشت یا خیر گفت: از لحاظ فیزیکی تعداد دانشگاه‌ها کم نمی‌شود ولی شکل مدیریت آن به صورت شبکه آموزش عالی خواهد بود.
غلامی افزود: یعنی دو تا سه واحد کوچک مستقل آموزش عالی ملزم می‌شوند در یک مدیریت متمرکز ذیل دانشگاه بزرگ استان کار کنند و استقلال نسبی را با شرط قرار گرفتن در مأموریت تعیین شده حفظ کنند.
انتهای پیام/
مدیریت دانشگاه ها در طرح ساماندهی آموزش عالی تغییر می کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار