کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان؛

هوای زنجان سرد و یخی است

1398/10/25 - 11:00 - کد خبر: 12125 نسخه چاپی

نصر: کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به کاهش میزان دما، هوای سرد و یخی بر نقاط مختلف این استان حاکم است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حسین سلطانی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: به علت برودت هوا و حاکم شدن شرایط یخبندان، مدارس ابتدایی و متوسطه اول برخی از شهرستان های این استان تعطیل اعلام شد و هرچند در زمان حاضر آسمان زنجان آفتابی است اما هوای سرد و یخی همچنان منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.
وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته شهر سجاس ( از توابع شهرستان خدابنده ) با منفی ۱۸ درجه سانتیگراد و چورزق در طارم نیز با یک درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق این استان بودند، اظهار داشت: در مدت یاد شده حداقل میزان دمای مراکز شهری این استان در زنجان، ابهر، خدابنده ۱۰-، ماهنشان و خرمدره به ترتیب ۷- و ۵- و آببر مرکز شهرستان طارم نیز حداقل صفر درجه سانتیگراد گزارش شد.
سلطانی تصریح کرد: دمای فعلی شهر زنجان نیز  ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد.
وی افزود: هوای سرد تا روز پنجشنبه در زنجان مستقر خواهد بود و طی دو روز آینده نیز بارندگی نخواهیم داشت اما از اوایل هفته آینده شاهد ریزش برف در نقاط مختلف این استان خواهیم بود و میزان دما نیز پایین خواهد بود. 
در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.
انتهای پیام/
هوای زنجان سرد و یخی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار