رئیس فدراسیون شمشیربازی؛

زنجان جزو استان‌های مستعد در ورزش شمشیربازی است

1398/10/24 - 16:45 - کد خبر: 12093 نسخه چاپی

نصر: رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: زنجان جزو استان‌های مستعد در رشته ورزشی شمشیربازی است.

به گزارش نصر به نقل از مهر، فضل‌الله باقرزاده ظهر امروز در مجمع انتخابات هیئت شمشیربازی استان که با حضور اعضای مجمع و به میزبانی سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌هایی است که از استعدادهای خوبی در رشته شمشیربازی برخوردار است، گفت: وجود نام‌هایی چون اسماعیلی و رضایی، مهر تاییدی بر این ادعا است.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های امروز فدراسیون شمشربازی، تلاش برای کسب سهمیه در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است، افزود: بی‌تردید با وجود استعدادهایی که در این رشته داریم، کسب سهمیه المپیک و درخشش در این رقابت‌ها دور از دسترس نبوده و در ادوار گذشته نیز توانسته‌ایم با برنامه‌ریزی مطلوب به این مهم دست یابیم.
باقرزاده با تاکید بر اینکه امروز از همه توان و ظرفیت این فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: بی‌شک استان‌ها نقش به‌سزایی در دست‌یابی فدراسیون به اهداف تعیین شده دارد که زنجان نیز با برخورداری از ورزشکارانی چون اسماعیلی، یکی از این استان‌های مستعد در شمشیربازی است.
رئیس فدراسیون شمشیربازی با یادآوری اینکه شمشیربازی ورزشی کیفی بوده و زیاد با آماری که شاخص‌های کمی دارد، قابل قیاس نیست، یادآور شد: به عنوان مثال وجود نزدیک به ۵۰ ورزشکار این رشته در استان زنجان یک موفقیت به‌شمار می‌رود، این در حالی است که این عدد در سایر رشته‌های ورزشی، شاخص مطلوبی به‌شمار نمی‌رود.
باقرزاده با بیان اینکه اهمیت توسعه ورزش شمشیربازی با توجه به پیشینه تاریخی که دین اسلام در این رشته داشته و از حضرت علی (ع) نیز به عنوان یکی از شمشیرزنان قهار یاد می‌شود، دو چندان است، اظهار کرد: زنجان به عنوان استانی که از استعدادهایی چون اسماعیلی و رضایی برخوردار است، می‌تواند با اهتمام به مقوله استعدادیابی، کمک حال فدراسیون باشد.
وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای امروز فدراسیون شمشیربازی، حمایت از استان‌ها برای حضور در عرصه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: معتقدیم استان‌ها بازوان توانمند فدراسیون در بخش‌های مختلف به‌شمار می‌روند، به همین خاطر تیم‌های استانی باید در کوران مسابقات قرار گیرند تا رشد یابند و فدراسیون نیز تلاش می‌کند تا در اعزام‌ها از استان‌ها حمایت کند.
انتهای پیام/
زنجان جزو استان‌های مستعد در ورزش شمشیربازی است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار