عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد:

واگذاری غیرقانونی اراضی باغ گلستان تبریز / شهردار تبریز باید پاسخگو باشد

1403/06/21 - 10:39 - کد خبر: 120602 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای اسلامی شهر تبریز واگذاری یک هزار متر مربع از اراضی باغ گلستان تبریز به یکی از نهادها را از سوی شهرداری تبریز غیرقانونی خواند.

به گزارش نصر، روح الله رشیدی دقایقی پیش در مصاحبه با خبرنگار نصر افزود: موضوع احداث بنا و پیامدهای مترتب بر آن در محدودۀ باغ گلستان، از دو جنبه قابل بررسی و پیگیری است. جنبۀ اول، موضوع واگذاری بخشی از این مجموعه برای بهره‌برداری توسط یک نهاد است؛ که در این زمینه، شهرداری نه تنها مجوزی از شورای شهر نگرفته، بلکه حتی به شورای شهر، اطلاع هم نداده است.
وی ادامه داد: چنین رویه‌ای، قطعاً خلاف موازین است. بنده حقیقتاً تعجب می‌کنم که شهرداری با علم به اهمیت و حساسیت چنین اقداماتی، چگونه فارغ از اجازۀ شورا، تصمیم به واگذاری گرفته است. 
رشیدی تصریح کرد: مسئولان استانی نیز به این نکته توجه نداشته‌اند که شهرداری برای واگذاری ملک یا هر نوع مساعدتی، ملزم به اخذ مجوز از شوراست. 
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: جنبۀ دوم، مسئلۀ قطع یا جابجایی اشجار برای اجرای پروژه در این محدوده است. تا جایی که بنده پیگیری کرده‌ام، هیچ مجوزی از سوی مرجع قانونی این امر یعنی کمیسیون ماده 7، برای قطع یا جابجایی درختان صادر نشده؛ بنابراین نمی‌توان و نباید پروژه‌ای تعریف کرد که به‌صورت غیرضروری موجب حذف درختان ارزشمند شهر شود.  
وی ادامه داد: این نکته را هم عرض کنم که شورای شهر، اتفاقاً برای حمایت قاعده‌مند از نهادهایی که در خدمت مردم و منافع عامه هستند، آمادگی دارد و در همین دوره، بارها این حسن‌نیت را نشان داده و برای مساعدت به انجام فعالیت‌های عمومی و ضروری شهر، مجوزها و حتی تکالیفی به شهرداری داده و اگر چنین موضوعاتی به شورای شهر ارجاع شود، حتماً میزان عقلانیت و سلامت تصمیمات، ارتقا خواهد یافت و حواشی و هزینه‌های غیرلازم، پیش نخواهد آمد.  
وی در پایان تاکید کرد: ما در هر حال، منتظر توضیح رسمی و مستند شهردار در این زمینه هستیم.
انتهای پیام/
واگذاری غیرقانونی اراضی باغ گلستان تبریز / شهردار تبریز باید پاسخگو باشد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار