رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورای شهر تبریز:

۴۶پروژه نیمه‌کاره شهری در تبریز تا پایان امسال افتتاح می‌شود

1398/10/24 - 13:15 - کد خبر: 12051 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورای شهر تبریز از افتتاح ۲۰ پروژه شهری طی ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: تعداد ۴۶ پروژه نیز در حال تکمیل شدن است که تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا ، علی آجودان‌زاده در گفت‌وگو یی اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و پیشرفت پروژه‌ها، این ۴۶ پروژه نیمه تمام نیز پیشرفت بالای ۵۰  درصد دارند که تا پایان سال به بهره برداری میرسند.
وی افزود: در کمیسیون تحقیق و نظارت برای پیگیری این پروژه‌ها از مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌ها و عوامل اجرایی دعوت به عمل آمد و میزان پیشرفت را جویا شدیم که چه میزان از بودجه اختصاص یافته هزینه شده و اگر پروژه ای آغاز نشده دلیل آن چه بوده است.
آجودان‌زاده بودجه مصوب را در دو زمینه عمرانی و بودجه جاری تقسیم بندی کرد و گفت: بودجه عمرانی سال ۹۸ مبلغ یک هزار و ۵۱۷  میلیارد تومان مصوب شده بود که از این میزان یک هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان سهم ۹ ماهه نخست سال بود که ۷۳۴ میلیارد تومان از آن تحقق یافته است.
رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورای شهر تبریز ادامه داد: به عبارتی ۶۵ درصد از بودجه عمرانی ۹ ماهه نخست سال محقق شده که رقم قابل توجهی است. همچنین عملکرد عمرانی نسبت به کل بودجه ۴۷ درصد است.
وی تصریح کرد: در صحن شورا ۱۳۸ میلیارد تومان برای قطار شهری بودجه مصوب شد و تبصره‌ای قرار گرفت که طبق آن شهرداری در صورت نیاز با اجازه شورا برای قطار شهری به طور مازاد نیز هزینه کند. تا امروز ۲۶۳ میلیارد تومان یعنی دو برابر مبلغ مصوب، برای پروژه قطار شهری هزینه شده است.
عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مدیریت واحد شهری نیز اشاره کرد و افزود: قانون تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها را موظف کرده با شورای شهر هماهنگ باشند، ولی چون در کشور ما قانون مدیریت واحد شهری نیست شاهد برخی دوباره کاری‌ها هستیم. مثلا شهرداری یک نقطه اساسی را آسفالت می‌کند و بعد اداره‌های مختلف برای پروژه‌های خود این نقطه را تخریب می‌کنند.
آجودان‌زاده یادآور شد: در حال حاضر نمایندگان مجلس قانون مدیریت واحد شهری یا مدیریت هماهنگ شهری را به مجلس برده‌اند که در صورت تصویب، مصوبات شورا در جهت هماهنگ شدن دیگر ارگان‌ها پیش می‌رود.

انتهای پیام/
۴۶پروژه نیمه‌کاره شهری در تبریز تا پایان امسال افتتاح می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار