گزارش نصر از دویست و‌ دهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز/

واکنش هادی به شایعه مهاجرتش/ تذکر رشیدی نسبت به بلاتکلیفی زمین‌های خاوران

1403/06/18 - 16:03 - کد خبر: 120446 نسخه چاپی

نصر: دویست و دهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز با حضور ۱۲ عضو و پرویز هادی بعد از یک‌ماه و نیم غیبت در عمارت تاریخی شهرداری برگزار شد.

به گزارش نصر، “پرویز هادی”، عضو شورای شهر با تکذیب شایعات اخیر درباره مهاجرت خود، اعلام کرد و گفت: مرخصی یک ماهه خود را به صورت قانونی و با ارائه درخواست کتبی به رئیس شورا اخذ کرده ام و علت آن رسیدگی به امور شخصی بوده است.
وی با بیان اینکه به دلیل سابقه ورزشی و سفرهای متعدد، نیازی به توجیه دلایل سفرهای خود ندارد، ابراز کرد: ۲۰سال به طور حرفه‌ای ورزش کرده‌ام و به خیلی از کشور‌ها سفر کرده‌ام و آنقدر اعتبار دارم که برای هر سفر کاری یا گردشگری به هر کشوری بخواهم بروم. اگر نتوانم در شورای شهر کار کنم می‌توانم استعفا دهم و نیازی به مسایل دیگر نیست.
“غلامرضا احمدی” رئیس شورای شهر در واکنش به غیبت یک ماهه پرویز هادی و شایعات پیرامون آن، اعلام کرد که مستندات مرخصی یا غیبت هادی توسط مشاوران حقوقی بررسی می‌شود و پاسخ نامه فرمانداری با رعایت انصاف و عدل داده خواهد شد.

-تذکر رشیدی نسبت به بلاتکلیفی زمین‌های خاوران
روح الله رشیدی نیز طی تذکری گفت: شهرداری و شورای شهر کاملا در موضوع زمین‌های خاوران درگیر است اما تاکنون در صحن علنی بررسی نشده است.
این عضو شورای شهر ابراز کرد: چرا این موضوع که تبعاتی چون تجمع و رفتن آبروی منطقه را داشته، در شورا طرح نمی‌شود؟ موضوع زمین‌های خاوران تا نهاد ریاست‌جمهوری و دفتر رهبری رفته ولی شورا برای ورود به آن همچنان ملاحظات دارد!

-هوشمندسازی سامانه شهرسازی شهرداری تبریز بررسی می شود
“فریدون بابایی اقدم”، رییس کمسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبربز در گزارش عملکرد کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهر تبریز اظهار کرد: موضوعاتی که در سال سوم کمیسیون شهرسازی و معماری مطرح شده است، بررسی هوشمندسازی سامانه شهرسازی شهرداری تبریز، بررسی مسیر گشایی خیابان شهید عباس زاده، بررسی مسیر گشایی خیابان ۱۸ متری قائم مقام، بررسی آخرین وضعیت تملک خانه موسوم به کنسولگری‌ آلمان انجام گرفته است.
وی ادامه داد: بررسی آخرین وضعیت تهیه طرح تفصیلی، بررسی وضعیت ورودی های شهر و طرح ساماندهی برای آن، بررسی وضعیت ساخت و سازه های کارگاهی در محدوده و حریم شهر جزو موضوعاتی است که در این کمیسیون بررسی شده است .
بابایی گفت: بررسی لایحه پیشنهادی اصلاح خط پروژه مسیر ۴۵ متری انقلاب، بررسی آخرین وضعیت اجرای نما و نواقصات میدان آذربایجان، بررسی آخرین وضعیت انبوه های نا ایمن و پر خطر در شهر تبریز و ارائه گزارش عملکرد شهرداری در این ارتباط، بررسی پرونده ارجاعی مناطق ۱ و ۳ به کمیسیون شهرسازی و معماری، امکان سنجی احداث پارکینگ و طبقات منفی مجتمع های خدماتی و درمانی از دیگر موضوعاتی می باشد که در کمیسیون معماری و شهرسازی بررسی شده است .
رییس کمسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز تاکید کرد: مقرر گردید طرح تفصیلی مناطق تکمیلی شده شهرداری به صورت مجزا در جلسات کمیسیون شهرسازی مورد بررسی قرار گیرد.

برخورد سلیقه‌ای مدیران در زیباسازی ورودی‌های شهر‌ تبریز
حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر در رابطه با وضعیت ورودی‌های شهر تبریز گفت: این موضوعی است که چند سالی است مطرح شده است و اعضای شورا نیز باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.
وی ادامه داد: سه کمیسیون شهرسازی و معماری، فرهنگی و اجتماعی و گردشگری نیز با موضوع ساماندهی وروردی‌های شهر ارتباط مستقیم دارند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به لزوم ایجاد چارچوبی مشخص در زیباسازی ورودی‌های شهر گفت: متاسفانه در مدیریت ساماندهی وروردی‌های شهر مدیران مناطق مختلف شهرداری به صورت سلیقه‌ای برخورد می‌کنند و باید یک چارچوب مشخص با هماهنگی کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی، شهرسازی و معماری و گردشگری ایجاد شود تا پایان شورای ششم حرکتی مناسب در این زمینه صورت پذیرد.
“ترابی”، مدیر کل شهرسازی شهرداری تبریز در این باره گفت: آماده سازی زیرساخت های پیاده سازی سیستم جدید شهرسازی، گروه بندی مکانیزه اسناد الکترونیکی صادره توسط سیستم شهرسازی، بروزرسانی سامانه جدید شهرسازی در دو مرحله جهت پیاده سازی و اتمام این عملیات در سامانه، آرشیو هوشمند و ساماندهی بانک اطلاعات الکترونیکی، ساماندهی و تکمیل بانک اطلاعات مکانی و نقشه های موضوعی، ارائه خدمات مبنی بر GIS و ساماندهی وضعیت اطلاعات مکانی و نقشه های موجود در قالب ساختار موضوعی از جمله اقدامات مهم در استقرار سیستم جدید شهری بوده است.
وی ادامه داد: اطلاعات نقشه ای طرح تفصیلی در سیستم سرا ۸ بر مبنای فایل های اتوکد و بدون تفکیک لایه ها (کاربری، خط پروژه و پهنه ها) می باشد و همین امر تاکنون موجب خطاهای سیستمی فراوانی شده است اما در سیستم جدید تمام لایه ها در فرمت جدید GIS آماده سازی و ضمن کدگذاری از هم  تفکیک و جداگانه بارگذاری شده اند.
مدیرکل شهرسازی شهرداری تبریز ابراز کرد: راه اندازی سیستم مکاتبات الکترونیکی و همچنین امضا الکترونیک در پرونده های تخلف ساختمانی و احراز هویت بیش از ۷۲۰۰ نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی جهت ارائه خدمات مهندسی در شهر تبریز صورت گرفته است.
انتهای پیام/
واکنش هادی به شایعه مهاجرتش/ تذکر رشیدی نسبت به بلاتکلیفی زمین‌های خاوران سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار