آبروی ریزی فدراسیون فوتبال در سایه بی توجهی به تبریز

1403/06/17 - 12:52 - کد خبر: 120340 نسخه چاپی

نصر: در حالی که دیدار تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه های معیوب مورد بحث قرار گرفته است اما همچنان مسئولان فدراسیون فوتبال توجهی به استادیوم یادگار امام تبریز به عنوان ورزشگاه مهیا برای میزبانی از دیدار های ملی ندارند.

به گزارش نصر، دیدار تیم های فوتبال ایران و قرقیزستان در حالی روز پنجشنبه به میزبانی ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد که این دیدار نه تنها باعث آبروریزی ایران در رسانه های مختلف شد، بلکه نشان داد فدارسیون فوتبال همچنان اعتقادی به ورزشگاه های شهرهایی مثل تبریز یا کرمان ندارد و با وجود تکمیل ایرادات این استادیوم ها همچنان میزبانی در ورزشگاه های معیوب ترجیح داد می شود.
 این درحالی است که تبریز به عنوان یکی از شهرهای خوش یمن برای فوتبال ایران محسوب می شود و رکورد بهترین پیروزی تیم ملی ایران در یک مسابقه رسمی با نتیجه 19 بر صفر  15 سال پیش در تبریز ثبت شده است.
در تاریخ فوتبال ایران بعد از انقلاب اسلامی تبریز تاکنون تنها میزبان هشت دیدار تیم ملی بوده است و در تمامی این دیدار ها تیم ملی ایران پیروز از زمین خارج شده است.
تیم ملی ایران در دو بازی مقدمانی جام جهانی 2002 برابر تیم های تاجیکستان و گوام به برتری دست یافته است. در جام ال‌جی نیز تیم ملی ایران مقابل مراکش و پاراگوئه مساوی کرده و در نهایت در ضربات پنالتی در هر دو بازی به برتری دست یافته و فاتح این رقابت ها شد.
تیم ملی ایران سه بازی دوستانه نیز در تبریز انجام داده است که در سال 75 با دو گل تیم ملی قطر را شکست داده و در سال 76 نیز با سه گل کنیا را مغلوب خود کرده است و در سال 77 در بازی برابر تیم ملی کویت به تساوی یک بر یک رضایت داد و تمام  بازی های ایران در باغشمال انجام شده بود و تنها یک دیدار برابر کنیا در سال 76 در ورزشگاه یادگار امام برگزار شده است. البته یک دیدار دوستانه نیز با تیم جمهوری آذربایجان در تبریز برگزار شده است.
با این وجود و پس از نزدیک به دو دهه یکی از ورزشگاه های آماده میزبانی از دیدار های تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر استادیوم یادگار امام تبریز است که چمن این ورزشگاه برخلاف بسیاری از شهرهای ایران در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این تایید از طرف باشگاه تراکتور به عنوان یکی از سخت گیر ترین باشگاه های ایران در زمینه چمن و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران اذعان شده است؛ بخصوص اینکه با توجه به رفع ایرادات چمن در سال گذشته در حال حاضر چمن این ورزشگاه یکی از چمن های برتر کشور است.
علاوه بر چمن این ورزشگاه، زیرساخت های لازم برای نصب سیستم VAR وجود داشته و باتوجه به پیگیری های خبرنگار نصر از مدیریت مجموعه یادگار امام، اتاق VAR در این استادیوم با همکاری صدا وسیما تجهیز شده و آماده نصب دستگاه ها می باشد.
همچنین رختکن های این ورزشگاه زبانزد عام بوده و به عنوان زیباترین و مدرن ترین رختکن در بین ورزشگاه های ایران شناخته می شود و می تواند آبروی ایران را در دیدار های بین المللی حفظ کند. همچنین گیت های جدید این استادیوم نیز نصب و زیبایی خاصی به این مجموعه بخشیده است و باتوجه به وضعیت ورزشگاه های ایران، استادیوم یادگار امام تبریز می تواند گزینه اصلی میزبانی از رقابت های تیم ملی باشد.
با این حال برخی ایرادات در همه استادیوم های ایران وجود دارد و نمی توان آنها را انکار کرد اما با مقایسه کلی می توان ادعا کرد تبریز در حال حاضر یکی از شهرهای مهم ایران می تواند میزبان رقابت های تیم ملی باشد و مدیرکل ورزش و جوانان استان با ارسال نامه و پیگیری از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست تبریز را برای میزبانی از بازی های ملی ارائه داده است اما عدم توجه به تبریز در بحث میزبانی نکته عجیبی است که انتظار می رود فدراسیون فوتبال دلیل آنرا به صورت آشکار بیان کند.
انتهای پیام/
آبروی ریزی فدراسیون فوتبال در سایه بی توجهی به تبریز حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 25 نظر

پاسخ   الله وردی وصفی   هفته پیش  

سلام فدراسیون فوتبال ایران همیشه ثابت کردکه دشمن اذربایجان بوده وهست مخصوصا که یه اصفهانی فاشیست رئیس آن باشد منافع استانی رابر منافع ملی ترجیح میده

پاسخ   محمد   هفته پیش  

دلیل موجه اش تبعیض در بین اقوام ایرانه

پاسخ   نجار   هفته پیش  

توی تبریز شعار می‌دهند 😂

پاسخ   علی   هفته پیش  

آقای سامبرانی ما ترکیم و تهدید.فقط از ما سوء استفاده میکنند و زمان جنگ جلو گلوله میفرستند.در منافع اصفهان و... اولویتند و محق. ما باید بفکر خود و منافع خودمان باشیم و خودمان را گول نزنيم.

پاسخ   ح   هفته پیش  

از رونالدو و تیمش باید در تبریز میزبانی بشه، قلعه حسن خان آبروریزی و فاجعه خواهد شد

پاسخ   ابراهیم   هفته پیش  

تبریز شهر خوبی است بنده به عنوان یک ترک آذری ایرانی غیر متعصب؛دوست دارم استان و شهر من مورد توجه قرار گیرد.اما آیا تا کنون حضور تیم ملی در هر رشته با وجود تماشاگران پان ترک همراه نبوده است هر از چندگاهی مسئولان نیم نگاهی به تبریز کردند یک عده بی فرهنگ در با به دست گرفتن جو دیگران را همراه خود کرده و با شعار های قومی قبیله ایی (انگار)که ما آذری ها گل سر سبد آفرینش هستیم با بقیه برخورد میشود و الا ماشاالله.اگربخواهم بنویسم باید یک مقاله ۱۰صفحه ایی باشد (9149747848) شماره تماس بنده است لطفاً نویسنده مقاله با من تماس بگیرید تا شما را آگاه کنم.متشکرم.

پاسخ   حسین   هفته پیش  

ابروری ایران بره بهتره 🤣🤣🤣

پاسخ   Кыш   هفته پیش  

میخوان بیان دره گرگ ها😂😂😂میخوریمتون کوچولوها

پاسخ   مهدیار تراکتور   هفته پیش  

تیم ملی ایران برای کل مردم ایران تعلق دارد،وقتیکه رئیس فدراسیون فوتبال جناب تاج از وضع و اوضاع ورزشگاه فولاداصفهان چمن و امکانات ورزشگاه اطلاعات کافی دارند،درست نیست که بازی تیم ملی را در ورزشگاه فولاد شهر برگزار کنند!اصلا این بازی اگر در تبریز یا شهرهای دیگری برگزار میشد،مثلا چه اتفاقاتی میافتاد؟!

پاسخ   رسول   هفته پیش  

کسی که تو جایگاه واقعی خودش نباشه نتیجه میشه این دیگه.

پاسخ   علیرضا   هفته پیش  

بازیهای ملی رو ببریم تبریز که آقایون اونجا هر چی میخان چرت و پرت سیاسی بگن و آذربایجانم آذربایجانم کنن

پاسخ   گارناچو‌۱۷‌   هفته پیش  

فاجعه‌بود

پاسخ   باب   هفته پیش  

ازبس که ازتبریزمتنفرن.

پاسخ   علی   هفته پیش  

تاج همیشه حامی تیمهای اصفهانی بوده و هست و ورزشگاه درب و داغون شهرش را به تمامی ورزشگاههای کشور ترجیح می دهد.

پاسخ   atila   هفته پیش  

بزار اصفهان بازی کنند یادگار مال تراکتور کبیر است.اینان مگه آبرودارن که برده شوددرضمن بازی تیم ملی ورزشگاه سهند پر نمی شود

پاسخ   سعید   هفته پیش  

متاسفانه یک تعداد افراد عقده ای و مریض چشم دیدن پیشرفت‌های عالی تبریز را ندارند و لجبازی میکنند

پاسخ   سعید   هفته پیش  

فدراسیون واقعا احمقانه ترین کارها را انجام می‌دهد ایکاش رئیس جمهور وارد شود و جلوی احمقهای بی انصاف که آبروی ایران عزیز را با باند بازی می ریزند را بگیرد

پاسخ   بندر عباس مجید   هفته پیش  

تاج ما اصفهان هست
چون تاج میخواد اصفهان باشه
چون تاج میخواد سپاهان جز ۴تیم باشه چون تاج میخواد تراکتور دیده نشه

پاسخ   قزلباش   هفته پیش  

فدراسیونی ها خودشون میدونن چقدر به فوتبال تبریز ظلم کردن واسه همین میدونن این روزا کسی از تیم ملی تو تبریز استقبال نمیکنه اونا خودشون همه چیو میدونن احتمالا تبریزم جزئی از ایران نمیدونن

پاسخ   مهدی   هفته پیش  

چشم دیدن پیشرفت تبریز،، ندارن..........

پاسخ   مجید   هفته پیش  

تا ادمهای ناکارامد راس فدراسیون فوتبال و تیم ملی هستن وضعیت فوتبال کشور همینه من به عنوان یه ایرانی از دیدن وضعیت چمن ورزشگاه اصفهان خجالت کشیدم

پاسخ   خارچشم تاج   هفته پیش  

تبریزازروزاول خارشده رفته چشم رییس فدارسیون یاتاج یاغیرتاج،،همون بهترابروریزی بشه تاابروروشون بره

پاسخ   حامد   هفته پیش  

دلیل سیاسی داره نمیزارن

پاسخ   چنگیز   هفته پیش  

علتش باند بازی فدراسیون نشین هاست

پاسخ   چگوارا   هفته پیش  

تا تاج و دارو دسته اش از تاج و تخت فوتبال ایران گم و گور نشوند صدسال سیاه فوتبال ایران پیشرفت نخواهد کرد که هیچ هرسال پسرفت خواهد کرد...
پژوهشیار