بهشتی در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

آذربایجان شرقی استاندار توسعه گرا می خواهد

1403/06/13 - 16:37 - کد خبر: 120194 نسخه چاپی

نصر: اقتصاددان برجسته آذربایجانی و عضو بازنشسته هیات علمی دانشگاه تبریز با بیان اینکه آذربایجان شرقی به استانداری در تراز یک مدیر ملی با نگاه فرامنطقه ای نیاز دارد، تاکید کرد: استاندار جدید باید بداند که آذربایجان عقب ماندگی های زیادی دارد و عزمی راسخ برای جبران این عقب ماندگی ها با استفاده از مزیت های مهم آذربایجان داشته باشد.

به گزارش نصر، دکتر محمدباقر بهشتی با اشاره به تلاش ها برای انتخاب استاندار جدید آذربایجان شرقی، اظهار کرد: آقای رئیس جمهور که خود پنج دوره متوالی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی بوده، به خوبی با ظرفیت ها و مشکلات توسعه آذربایجان آشنایی دارند و در انتخاب استاندار جدید آذربایجان شرقی علاوه بر رعایت شاخص های عمومی و کلی برای جلب رضایت مردم، باید مدیری ملی و بومی انتخاب شود که پتانسیل های کل کشور و تاریخ آذربایجان بخصوص تاریخ معاصر آن را بشناسد تا بتواند متناسب با نقش راهبردی تبریز و آذربایجان در تاریخ معاصر کشور برای استان تصمیم بگیرد و آن را به ریل توسعه بازگرداند.
وی تاکید کرد: در واقع استاندار آذربایجان شرقی باید یک مدیر توسعه گرا باشد و با شناخت ظرفیت ها و مشکلات مسیر توسعه استان، بداند کدام متغیرهای مدیریتی را باید تغییر بدهد تا آذربایجان به عنوان لوکوموتیو توسعه کشور به مسیر توسعه بازگردد.
بهشتی اضافه کرد: تبریز و آذربایجان در طول تاریخ خود همواره محور ارتباطی و ترانزیتی آسیا و اروپا بوده است که در سال های گذشته تضعیف شده است، اما امروز زمینه تقویت این مهم وجود دارد و استاندار جدید آذربایجان شرقی باید با سرعت و قدرت برای تقویت زیرساخت های ترانزیتی زمینی، ریلی و هوایی منطقه اقدام کند.
وی گفت: مدیر ارشد دولت چهاردهم در آذربایجان شرقی باید مدیری ملی و با نگاه فراملی باشد و بتواند با درک مناسبات منطقه ای، با کشورهای همسایه برای توسعه مناسبات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به خوبی تعامل و همکاری داشته باشد. متاسفانه برخی دولت ها در گذشته از درک این مهم عاجز بودند و به همین علت فرصت های توسعه استان های آذربایجان و به تبع آن کل کشور در منطقه از دست رفت.
بهشتی در ادامه افزود: یک استاندار توسعه گرا باید تاریخ را بداند، فرصت ها را بشناسد و با ایجاد ثبات سیاسی و اقتصادی در استان به دنبال جذب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی برای توسعه استان باشد. مناطق آزاد موجود در استان های آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی جزو بهترین فرصت ها و مزیت ها برای توسعه منطقه و کشور هستند و استاندار جدید باید با این فرصت ها و نحوه مدیریت بهینه آن ها به خوبی آشنا باشد.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی به استانداری در تراز یک مدیر ملی با نگاه فرامنطقه ای نیاز دارد، تاکید کرد: استاندار جدید باید بداند که آذربایجان عقب ماندگی های زیادی دارد و عزمی راسخ برای جبران این عقب ماندگی ها با استفاده از مزیت های مهم آذربایجان داشته باشد.
بهشتی در پایان گفت: حتماً آقای رئیس جمهور با شناخت کافی از ظرفیت های آذربایجان، به خوبی می دانند که هر وقت تبریز و آذربایجان پیشرفت و توسعه پیدا کرده است، کل کشور را هم به مانند یک لوکوموتیو به مسیر توسعه سوق داده است.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی استاندار توسعه گرا می خواهد محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 10 نظر

پاسخ   مهدی   هفته پیش  

کدم شهر تورک نشین تا حالا استاندار یا شهردار گذاشتند بومی بشه این بار دوم باشد

پاسخ   فرهاد اوروم   هفته پیش  

به امید خدا ابهت شهر اولین ها باید حفظ بشه ت

پاسخ   شهریار   هفته پیش  

در تبریز همیشه یک عده بی خاصیت در راس امور بودن و هستن

پاسخ   داودامامعلیزاده   هفته پیش  

با توجه به تجربه و شناخت عمیق آقای دکتر بهشتی که انصافاً یکی از شخصیت های برجسته منحصر به فرد نه تنها استانی ، بلکه ملی ست و شناخت و اطلاعات کافی از پتانسیل های نیروی انسانی دارد جا دارد اسامی تعدادافرادی را که در طراز شاخص های مورد نظر می شناسد را به آقای دکتر پزشکیان پیشنهاد نماید .

پاسخ   سلام   هفته پیش  

باید استاندار پرتلاش و بدون حاشیه در جهت پیشرفت استان انتخاب شود

پاسخ   محمد   هفته پیش  

یک استاندار جوان و با انرزی و کاردان مانند شهید مالک رحمتی گزینش شود و افراد کهنه کار و فرسوده به درد استانداری نمی خورد

پاسخ   غلامرضا   هفته پیش  

جناب بهشتی . قطعا رییس جمهور محترم هم فرزند آذربایجان است هم مسئولین محلی را می شناسند هم به کمبود هاو پتانسیل های استان واقفند و هم بافت فرهنگی و علمی استان را و هم پنج دوره نماینده بودند لذا استانداری شایسته استان انتخاب خواهند کرد .انشا الله

پاسخ   مریم   هفته پیش  

یاشاسین عزیز استاد
خدایا اساتید بلند نظر و بزرگوار را برای آذر بایجان و ایران حفظ کن .
اساتیدی که دلشان برای ذره ذره ایران و جوانان ایران می ثپد .
به خود می بالیم که پدرانه راهنمای آگاه و مسیول داریم.
با آرزوی برترینها و بهترینها برای همه ایران و ایرانی

پاسخ   کمال روحی   هفته پیش  

خدا قسمت بکنه همگی بگید اشالله

پاسخ   ح   هفته پیش  

استاندار اول اقتصادی باشد دوم فرا گناهی باشد سوم ازامورات نظامی خبره باشد
پژوهشیار