مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی؛

موضوع زمین بهانه‌ای برای نساختن بیمارستان تامین اجتماعی تبریز است

1403/06/11 - 08:00 - کد خبر: 120043 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: به نظر می‌رسد موضوع زمین بهانه‌ای برای نساختن بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی تبریز است و اگر تأمین اجتماعی واقعاً مایل به ساخت این بیمارستان است، حاضریم در چارچوب قانون زمین لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.

به گزارش نصر، سید احمد موسوی در گفت‌وگویی در تبریز در خصوص آخرین وضعیت پروژه ۱۷ ساله بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی تامین اجتماعی تبریز اظهار داشت: طبق قانون در الحاق یا تفکیک زمین به محدوده‌ها توسط دولت، باید روبناها و سرانه‌های مورد نیاز برای احداث مسجد، مدرسه و بیمارستان در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: اگر دولت مسؤول ساخت چنین روبناهایی باشد، خود موظف به تامین زمین است اما اگر مجموعه ای از بخش خصوصی چون تامین اجتماعی بخواهد چنین بنایی را احداث کند، باید زمین آن را خریداری کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون اگر در دولت نهم و دهم مصوب شده که زمین رایگان به بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی تبریز داده شود، اشتباه است با این حال باید توجه داشت که قیمت زمین چنین بیمارستانی در مقابل هزینه‌های احداث آن و متعاقبا درآمدش بسیار ناچیز است.
وی گفت: به نظر می رسد موضوع زمین بهانه ای برای نساختن این بیمارستان است و از سوی دیگر چینش و پراکنش بیمارستان در استان و به ویژه تبریز غیر اصولی است و نگاه در احداث چنین مراکزی بیش از اهداف درمانی، نگاه سودمحور است.
موسوی ادامه داد: در حالی که در بسیاری از نقاط کم برخوردار تبریز زمین و امکان ساخت بیمارستان و درمانگاه وجود دارد، تقاضا به سمت ساخت چنین مراکز درمانی در مراکز برخوردار شهر است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی تاکید کرد: ما متولی تامین زمین رایگان برای پروژه های دولتی و ارائه زمین به بخش خصوصی هستیم و اگر تامین اجتماعی واقعا مایل به ساخت بیمارستان است حاضر هستیم در چارچوب قانون زمین لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.
انتهای پیام/
موضوع زمین بهانه‌ای برای نساختن بیمارستان تامین اجتماعی تبریز است خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار