از دریافت مدال توسط جکی چان تا تبریک رئیس جمهور:

یک ایران در تحسین دختر پارا تکواندوکار مرندی 

1403/06/10 - 09:55 - کد خبر: 119951 نسخه چاپی

نصر: زهرا رحیمی اعجوبه پاراتکواندو جهان در 15 سالگی و توانست عنوان نایب قهرمانی پارالمپیک را بدست آورد و جوان ترین مدال آور استان در این مسابقات باشد.

به گزارش نصر، در شبی که بسیاری از ورزش دوستان استان در شادی پیروزی دلچسب تراکتور در مقابل هوادار تهران به سر می بردند، خبری دیگر از صعود دختر 15 ساله مرندی به فینال مسابقات پارالمپیک پاریس روز خوش ورزش استان را تکمیل کرد و این ورزشکار تازه کار توانست عنوان نایب قهرمانی بزرگترین رقابت های ورزشی را در بخش معلولین و توان یابان جهان بدست آورد؛ پیروزی که ارزش آن بقدری بود که رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان این پیروزی ارزشمند را تبریک گفتند.
زهرا رحیمی، جوانترین عضو کاروان ایران پس از کسب مدال نقره پارالمپیک ۲۰۲۴ اظهار داشت: سطح مسابقات خیلی بالا و حریفان با تجربه و قدرتمند بودند. در بازی فینال هم حریف مغولی با تجربه تر و فنی تر از من بود و متاسفانه نتوانستم به پیروزی برسم.
وی ادامه داد: من جوان هستم و قطعا کم نمی آورم و برای المپیک بعدی قدرتمندتر حضور پیدا خواهم کرد.
ملی پوش پاراتکواندو در خصوص اینکه اولین مدال کاروان فرزندان ایران را کسب کرد، گفت: خیلی خوشحالم که اولین مدال کاروان را من گرفتم، اما اگر طلا بود، خیلی خوشحال‌تر بودم و قول می‌دهم که جبران کنم.
رحیمی در خصوص اینکه به خاطر سن کم آیا جو سالن و مسابقه فینال روی او تاثیر داشت یا خیر، گفت: قبل از بازی فینال از ناحیه زانو آسیب دیدم و نتوانستم آنطور که توانایی اش را داشتم، بازی کنم.
 لازم به ذکر است متاسفانه در استان آذربایجان شرقی بجز مدیران کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان شاید این پیروزی را مهم دانسته نشده و هیچگونه پیام تقدیری از طرف مسئولان بلند پایه استان صادر نشد تا نشان دهد این ورزشکار کم سن و سال استان زیاد در توجه مسئولین بلند پایه قرار ندارد یا شاید مسائل مهم تری بجز درخشش ورزشکاران استان در مسابقات بزرگ جهانی وجود دارد.
انتهای پیام/
یک ایران در تحسین دختر پارا تکواندوکار مرندی  حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار