رییس هیات بوکس آذربایجان‌غربی خبر داد:

حضور بوکسور اهل نقده‌ در رقابت‌های بین‌المللی ترکیه

1398/10/24 - 09:30 - کد خبر: 11993 نسخه چاپی

نصر: رییس هیات بوکس آذربایجان‌غربی گفت: «حسین دانشور» ورزشکار ملی‌پوش وزن ۸۱ کیلوگرم اهل نقده به همراه تیم ملی برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی «احمد کومرت» عازم کشور ترکیه شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مرتضی نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: این بوکسور جوان در چندین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی شرکت داشت و آذرماه امسال نیز در در رقابت‌های درون اردویی انتخابی تیم ملی بزرگسالان به برتری رسید و در ترکیب نهایی قرار گرفت.
وی بیان کرد: بر اساس اعلام فدراسیون امید احمدی صفا در ۵۲ کیلوگرم، دانیال شه‌بخش در ۵۷ کیلوگرم، اشکان رضایی در ۶۳ کیلوگرم، سجاد کاظم‌زاده در ۶۹ کیلوگرم، شاهین موسوی در ۷۵ کیلوگرم، حسین دانشور در ۸۱ کیلوگرم، طوفان شریفی در ۹۱ کیلوگرم و علی جمالی در به اضافه ۹۱ کیلوگرم ترکیب تیم ایران را در این رقابت‌ها تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: تیم ملی بوکس ایران بهمن ماه امسال در مسابقات گزینشی المپیک در سطح قاره آسیا که به میزبانی شهر «ووهان» چین برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.
تیم ملی بوکس ایران صبح دوشنبه گذشته جهت حضور در تورنمنت «احمد کومرت» ترکیه، تهران را به مقصد استانبول ترک کرد؛ این تورنمنت از فردا، چهارشنبه در استانبول آغاز می‌شود و به مدت پنج روز ادامه می‌یابد.
«علیرضا استکی» هدایت تیم ملی بوکس را بر عهده دارد.
«حسین دانشور» از ملی‌پوشان جوان شهرستان نقده است که فروردین ماه امسال نیز به مسابقات قهرمانی بزرگسالان ۲۰۱۹ آسیا - تایلند اعزام شد.
آذرماه امسال مسابقات بوکس قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با حضور ۱۸۰ ورزشکار از ۳۰ استان کشور در سالن غدیر ارومیه برگزار شد و تیم آذربایجان‌غربی با کسب یک مدال طلا و سه برنز در جایگاه چهارم ایران قرار گرفت و طلای این مسابقات را دانشور بر گردن آویخت.
بوکس از جمله رشته‌های ورزشی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که از قدمتی بیش از ۵۰ سال برخوردار است و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در استان داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته‌است.
طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی‌پوش آذربایجان‌غربی هستند که از دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ شمسی موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین‌المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.
در دهه ۱۳۹۰ شمسی نیز بوکسورهایی همچون هادی ماکویی، امین بخشی‌زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن‌پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی و محمد عزیزی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.
بیش از یک‌هزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/
حضور بوکسور اهل نقده‌ در رقابت‌های بین‌المللی ترکیه خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار