عضو مجلس خبرگان:

جایگاه والای شهدا برای ما قابل درک نیست

1403/06/08 - 13:32 - کد خبر: 119871 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه بیان کرد: جایگاه والای شهدا برای ما قابل تصور نیست و مقام آنان را به درستی درک نمی‌کنیم. 

به گزارش نصر، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز پنج‌شنبه در آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا که به مناسبت هفته دولت در گلشن زهرا (س) مراغه برگزار شد، افزود: شهدا عاشقانه به معراج رفتند تا ریشه این نظام مقدس آبیاری شود و بر همین اساس بر گردن ما حق دارند.
وی شهدای دولت و شهدای خدمت را یاد کرد و ادامه داد: شهدا کار حسینی انجام داده‌اند و وظیفه ما در قبال آنان کار زینبی است تا در آخرت شرمنده آنان نباشیم.
امام جمعه مراغه تلاش و خدمت‌رسانی عاشقانه و فرار از روزمرگی را به دولتمردان گوشزد کرد و افزود: خدمت‌رسانی به مردم به نوعی جهاد محسوب می‌شود.
آیت‌الله پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش آیه شریفه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَیٰ تِجَارَةٍ تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ» را از سوره مبارکه «الصف» قرائت کرد و افزود: خداوند در این آیه می‌فرمایند «ای اهل ایمان آیا شما را به تجارتی سودمند که شما را از عذاب دردناک (آخرت) نجات بخشد دلالت کنم؟»
وی ادامه داد: برای به دست آوردن این تجارت سودمند باید به خدا و رسولش ایمان بیاوریم و با اموال و جانمان در راه خدا جهاد کنیم و این درست همان کاری است که شهدا انجام داده‌اند.
آیت‌الله پورمحمدی آیه هشتم سوره مبارکه «الصف» با مضمون «یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو کَرِهَ الکافِرونَ» را هم قرائت کرد و افزود: هرگاه دشمنان بخواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند، خدا نور خود را کامل می‌کند هرچند کافران خوش نداشته باشند.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ بسیاری از دشمنان در این مسیر تلاش کرده‌ و انسان‌های بی‌گناه را به شهادت رسانده‌اند، اضافه کرد: واقعه کربلا جزو همین موارد است و حدود ۳۰ سال قبل نیز در بوسنی و هرزگوین که در قلب اروپا قرار دارد، ۳۰۰ هزار نفر از مسلمانان را کشتند اما نتوانستند نور اسلام را خاموش کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام در اروپا روز به روز گسترش می‌یابد، ادامه داد: چراغی را که ایزد بر فروزد، هر آنکس پُف کند، ریشش بسوزد.
وی همچنین آیه ۳۳ سوره مبارکه «التوبه» با مضمون «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدیٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ» را خواند و افزود: خداوند رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند هر چند مشرکان کراهت داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه روزی اسلام بر دنیا غلبه خواهد کرد، اضافه کرد: آنگونه که امام راحل نیز فرمودند، غلبه نهایی بر دنیا زمانی اتفاق می‌افتد که مهدی موعود (عج) ظهور کند.

۱۰۶ طرح در هفته دولت بهره‌برداری شد
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این آیین یاد شهدای دولت و شهدای خدمت را گرامی داشت و بیان کرد: همزمان با هفته دولت ۱۰۶ طرح سرمایه‌گذاری، زیرساختی و عمرانی با چهار هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال هزینه افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.
مرتضی مینویی افزود: ۲ طرح سرمایه‌گذاری صنعتی شامل واحد تولید محصولات پلی اتیلن و تولید دستکش نخی روکش‌دار از جمله طرح‌های افتتاحی هفته دولت به شمار می‌رود که هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی آنها سرمایه‌گذاری شد.
وی اضافه کرد: همچنین ۶ طرح بخش کشاورزی این شهرستان با ۴۱۱ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری نیز در این هفته به بهره‌برداری ‌رسید که احداث و بهسازی کانال «سرج» و «ورجوی» با ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۵۰ نفر از جمله این طرح‌هاست.
وی با بیان اینکه سردخانه زیر صفر و عمل‌آوری و بسته‌بندی انواع گوشت نیز همزمان با هفته دولت در این شهرستان افتتاح ‌شد، ادامه داد: برای احدات و راه‌اندازی این واحد ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شد که ۲۵ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی است و با بهره‌برداری از آن برای ۲۲ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.
فرماندار مراغه به افتتاح سه واحد پرورش ماهی سردآبی هم اشاره کرد و افزود: برای احداث این مزارع پرورش ماهی در شهرک شیلات و منطقه موسوم به «زینق» نیز ۷۶ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شد که اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۵ نفر را در پی دارد.
«مینویی» اظهار کرد: طرح مکانیزاسیون یکی از مرغداری‌های بخش خصوصی شهرستان با ۱۵۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیز از دیگر طرح‌های افتتاحی هفته دولت در این شهرستان است که با بهره‌برداری از آن برای ۶ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
به گفته وی ۳۶ طرح‌ زیرساختی بخشداری مرکزی در بخش‌های آسفالت‌ریزی، بهسازی، احداث کانال و دیوار ساحلی نیز با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۷ میلیارد ریال در طول هفته دولت امسال بهره‌برداری شد و تعداد طرح‌های افتتاحی بخشداری سراجو نیز ۱۱ مورد با ۵۵.۵ میلیارد ریال هزینه است.
وی این را هم بیان کرد: طرح‌های آسفالت‌ریزی راه روستاهای گلچوان، کوسه صفر، آغبلاغ علیا و سفلی با ۳۰۰ میلیارد ریال و مدرسه خیرساز محسن‌آباد، انزاب و بهسازی و آسفالت مدارس نیز همزمان با هفته دولت افتتاح شد.
فرماندار مراغه اضافه کرد: افتتاح ۲۰ مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) و کلنگ‌زنی ۵۰ واحد دیگر با ۲۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیز از دیگر طرح‌های هفته دولت به شمار می‌رود.
«مینویی» افزود: طرح هادی سه روستای خطب سفلی، آغجه دیزج و سعیدآباد با ۴۶ میلیارد ریال هزینه و ۲۲ طرح‌ مخابراتی با ۱۳۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی نیز از جمله طرح‌های افتتاحی است.
به گفته وی بهره‌برداری از طرح احداث خیابان گلها، توسعه شبکه آب خام و منبع یکهزار متر مکعبی و توسعه و نوسازی پارک شادی در مجموع با ۲۴۱ میلیارد ریال هزینه نیز طرح‌های شهرداری مراغه در هفته دولت است.
وی ادامه داد: در حوزه آب و فاضلاب نیز آبرسانی و توسعه شبکه فاضلاب روستاهای جوکی بیژن، باغ یری، خلفه کندی، چوان علیا افتتاح و عملیات آبرسانی و احداث شبکه فاضلاب مساکن نهضت ملی همزمان با هفته دولت آغاز شد.
وی افزود: در حوزه شبکه توزیع برق نیز هفت طرح برقرسانی و توسعه شبکه انتقال برق در مناطق شهری و روستایی با ۱۳۳ میلیارد ریال هزینه بهره‌برداری شد.

هدف از حضور در مزار شهدا تجدید بیعت برای خدمت‌رسانی است
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه بیان کرد: هرگونه قصور در مدیریت در حقیقت جفا در حق این شهداست و بر همین اساس در این مکان مقدس حاضر هستیم تا بار دیگر با شهدا برای خدمت‌رسانی به مردم عهد و پیمان ببندیم.
«مینویی» اضافه کرد: آرامشی که در شهرستان وجود دارد، موجب تعامل و هم‌افزایی شده است و با وجود نماینده پرتلاش و ساعی و عزمی که روسای دستگاه های اجرایی دارند، روزهای خوشی برای مراغه متصور هستیم.
به گزارش ایرنا افتتاح ۱۰۶ طرح‌ خدماتی، عمرانی و سرمایه‌گذاری طی هفته دولت امسال ۱۳۲ نفر اشتغالزایی را در پی داشته است.
انتهای پیام/
جایگاه والای شهدا برای ما قابل درک نیست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار