مدیرکل هواشناسی استان اردبیل؛

اردبیل یخبندان می‌شود

1398/10/23 - 17:10 - کد خبر: 11973 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از خروج تدریجی سامانه بارشی از اواخر وقت امروز و استقرار جوی پایدار در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از تسنیم، سیاوش محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: سامانه بارش برف که از هفته گذشته بسیاری از مناطق استان اردبیل را تحت تاثیر خود قرار داده است امشب از منطقه خارج می‌شود و دمای هوای استان اردبیل در روزهای آتی به تدریج افزایش می‌یابد.
وی افزود: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی در اکثر مناطق استان است که تا اواخر وقت امروز سبب بارش متناوب برف، رخداد پدیده مه و وزش باد خواهد شد.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد:  از فردا با ریزش هوای سرد از عرض‌های جغرافیایی بالا و استقرار جوی کاملاً زمستانی در اکثر نواحی استان، به ویژه شهرستان‌های مرکزی و جنوبی، توصیه می‌گردد تمهیدات لازم در خصوص مدیریت حامل‌های انرژی بویژه گاز در نظر گرفته شود.
محمدی تصریح کرد: از عصر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه موقتاً با افزایش گرادیان فشاری در سطح زمین و نیز شمال شرقی شدن جریانات، شاهد انتقال شار رطوبتی از سمت دریای خزر به استان اردبیل خواهیم بود که با توجه به گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو در طی مدت مذکور، در برخی نواحی بویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان وزش باد و بارش پراکنده برف پیش بینی می‌شود.
انتهای پیام/
اردبیل یخبندان می‌شود خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار